Ghost House Hunting In Nebraska



Det finns ganska många av dem i Nebraska: Så kallade Spökstäder. På det lokala biblioteket kan man jämföra kartor, gamla och nya för att se vilka samhällen inte längre finns utmarkerade. Det är så man vet vart man ska åka: dit , där den moderna kartan visar tomt.
Bäst är det med en Pick Up, man kan räkna med terrängkörning och dåligt underlag.
Det är riktigt spännande, NO TRESPASSING- skyltarna låtsas man inte om. Tanken på att träffa nån galning där är läskig. Nån gamal kuf som lever på råttor och... turister. Gulp.

Det mesta jag fotograferat så här har varit på Hasselbladare med negativ. Dessa är de jag har scannat in. Sofar. Hundratals återstår. Spela gärna youtublåten medans ni tittar. Det är Hank Williams SR med Ramblin´ Man. Vi kan ha spelat just den när dessa bilder togs. Titta, lyssna och insup den amerikanska atmosfären.






Kommentarer
Postat av: Helén

Så roligt att det finns fler med anknytning till Nebraska! Jag är egentligen inte släkt med min familj i Nebraska, iaf inte genom födsel. Jag var utbytesstudent för många år sen och kom dem sååå nära. Har varit tillbaka flera ggr och de har även varit här en gång. Vi håller kontakten än, fast det gått 18 år sen! Och vi ser oss själva som systrar.

2008-08-14 @ 14:11:26
URL: http://vardagsliv.bloggagratis.se
Postat av: Maja

mycket snygga bilder!

2008-08-14 @ 23:57:51
URL: http://josabella.blogg.se/
Postat av: jenny

Mycket uttrycksfulla bilder. Jag tycker mycket om bilden på dörren (nr 5), även nr 7 bra tagen utifrån ett nyt perspektiv inriktat på skylten som får en bli nyfiken och det speglar bildserien du fotograferat. Fan vad du är bra!

2008-08-15 @ 12:03:09
URL: http://jennyk.blogg.se/
Postat av: Manhattan

Vaddå ödegårdar? Så ser det ut på min och Åsas nya farm utanför Eslöv. Well, gräset är lite grönare, men annars är det ungefär samma stuk. Välkomna att hälsa på! :)

2008-08-17 @ 19:00:43
Postat av: Alexandra

Hej!!! Sitter pa internetcafe i porto, men har inte sladden med mig att lagga in bilder till tyvarr. Sa snygga bilder, dm har jag inte sett innan!! Mycket spannande.. Jag startar i Ashville den 15 september!!! hihihihi ses snart! Kram halsa alla

2008-08-18 @ 15:01:32
Postat av: Alexandra

p.s. kanns som att det har legat ett o annat lik i den frysen

2008-08-18 @ 15:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0