Mamma jag orkar inte rasta hunden.



Viola skubbade från dagis idag och hängde med mig till Barn och Baby-mässan i malmö.
Det är bara 2 år sedan vi flyttade från stan men jag känner mig redan helt vilsen där inne. Inget är sig likt. När vi bodde där sprang det runt en massa unga, tuffa killar med kamphundar, nu är killar utbytta mot kvinnor i "mamma till tonårspojke-ålder". Det ser ganska surrialistiskt ut. Argsint och galen hund ala 50 cent blir fastbunden framför en bingohall av kvinna (som gärna kallar sig tjej) i kort hår och fotriktiga skor.

Babymässan var trevlig. Viola blev överöst med gratis-grejer: tatueringar, ballonger, godis och små-gosedjur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0