Viola Viola



Ni vet finservisen, finklänningen och kristallvasen?
Ni vet de grejer som inte får användas till vardags?
Ni vet de sakerna mår inte bra av att bara stå och damma i ett skåp. Det måste användas! Vi använder allt tills det går sönder. (Oftast gör det inte ens det)
En pryl här hemma som jag är väldigt rädd om är denna lilla tvåörade mugg med tillhörande fat. Den fick jag av Annika när Viola föddes. Vi jobbade tillsammans i butiken Granit i Malmö. Hon har själv drejat dem och tryckt Violas namn på dem.  När Viola var mindre så använde vi faktiskt inte den, trots min princip, jag ville inte att den skulle skadas. Men nu står den alltid på vårt köksbord, Viola äter sin gröt ur fatet och dricker sin mjölk ur muggen. Funkar bra.

Annika säljer sina prylar på en innergård på södergatan i malmö. Se mer här: www.mojna.nu

Kommentarer
Postat av: Malin

Fint. Dch det är nyttigt för barnen att känna att de har något som är ömtåligt. Något de ska vara rädda om. Inte slit och släng som med allt plast.

2008-10-11 @ 21:32:29
Postat av: Jenny Sammy Rose

Ja, du har helt rätt. Visst är det så. Tack för titten.

2008-10-11 @ 22:10:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0