Love Your Home



Ikväll har vi städat. Vi ska ha farfar på besök ihelgen. Det är bra att ha besök ibland, för annars hade vi ALDRIG städat.
Jag vet att man inte måste städa när det kommer besök, men jag vill det. Badrummsgolvet fick sig en rejäl omgång idag. Fy vad det var äckligt. Och blomvatten som stått alldeles för länge hälldes ner i vasken likt en brun sörja.

Så jag antar att det är ett tips från mig till er som har svårt med städrutiner: bjud hem folk eller ha party. Ett annat hett tips är måla era golv vita eller svarta (som vi) då syns smutsen så tydligt att den skriker åt dig när du öppnar dörren.
I lägenheten hade vi parkettgolv, våttorkade kanske en gång om året!!! haha nu måste vi göra det minst en gång i månaden. För oss e det ofta. hahah vilka lortgrisar vi e.

Hur som helst, nu är det så härligt fint här hemma igen. Nybäddat, våttorkat med en härlig doft av såpa.
Och jag älskar verkligen vårt hus och alla våra saker. Extra glad blir jag av vissa prylar som på fotot ovan: den lilla "beauty queen"- tavlan har Jens gjort till mig. I julklapp. Och bredvid: underbart fint vykort som kom från Paris då alexandra tågluffade där.


Vår butik hittar ni här: www.sammyrose.se

Kommentarer
Postat av: emma

Haha, jag är precis likadan. Torkar parketten när jag för hundrade gången tröttnat på att fastna i den där saft(?)fläcken... Och att bjuda in folk är absolut det bästa sättet att få städinspiration!

Måste bara kolla om vi är lika på en punkt till... Börjar du i fel ände, dvs med dekorationen? Jag gör det. Typ köper en fin blombukett, eller ändrar om lite på någon hylla, innan jag börjar städa. För är det fint i ett hörn vill man ju inte att resten ska vara stökigt och smutsigt!



Och jodå, fem minuter efter att jag postat "hjälp-inlägget" så hade jag två mejl i inboxen. Så det ska nog ordna sig.

2008-09-19 @ 19:58:08
URL: http://emmas.blogg.se/
Postat av: Fotograf Jenny Brandt

Hej Emma! Jag kollar din design blogg dagligen. Det där med blombuketten är ett bra trick. men jag brukar låta den ligga i omslagspappret tills jag städat klart. Då får jag plocka fram den ,, som en belöning.

2008-09-19 @ 20:52:36
URL: http://sammyrose.blogg.se/
Postat av: Starmamas

Åh! Älskade den där "Bits och rivs" tröjan, tråkigt att den inte finns i större storlekar.



Kram!

2008-09-19 @ 20:54:08
URL: http://starmamas.blogg.se/
Postat av: Starmamas

Ja, håller tummarna för den var verkligen super! Ja, så gärna även till vuxna :-DDDDDD Hur coolt som helst!

2008-09-19 @ 21:04:34
URL: http://starmamas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0