Brazil calling



Ni kan tro att jag blev glad när bilderna ovan damp ner i min inbox. Mailet var från Flavia, en läsare från Rio de Janairo, som mailade ang. mitt inlägg: "homes to adore".

Precis som Flavia själv skrev är ju Brasilen långt från Skåne, men om jag hade vägarna förbi var jag välkommen hem till henne och fotografera. Och det hade ju varit skitkul, men tyvärr ligger det utanför min budget, än så länge...... =)

Jag gillade verkligen hennes stil. Se bara den fina "mood-boarden" i dotterns rum. De har spänt upp ett stort ark, som alla får skriva och rita på. Härligt rörigt, precis som jag gillar det. Och köket e ju fint med. Gamla och nya skåp tillsammans (skulle kunna vara IKEA?). OCh snygg vinylmatta på golvet.

Tack Flavia!

Translation: I was so happy to hear from a reader in Brazil: Flavia, she contacted me after my post "homes to adore".
And invited me to her home in Rio de Janeiro.
She attached some photos from her beautiful house. See above.

Gosh I wish I could go, but unfortunately my budget does not allow it. But who knows, maybe in the future =)

I really like her style. The crazy wall in her daughters bedroom is awesome, it is like a mood board, she told me,all the familymembers can write or draw anything they feel like on it.

And the built in kitchen, old and new (might be IKEA?) , together with that cool-looking floor. 
Thank you Flavia!

Kommentarer
Postat av: åsa

åh! vilken vägg i flickans rum, värsta inspirationsväggen. precis så skulle jag väldigt gärna vilja ha det hemma! (om jag nu bara haft en ledig vägg i min minilägenhet!)

2009-04-16 @ 11:31:42
URL: http://asahammarstrom.blogg.se/
Postat av: Sammy Rose svarar

Hej Åsa! Ja, jag känner likadant, inte för att vårt hus är så litet, men för att ALLA våra väggar är proppfulla. Men jag funderar på en dörr,,, det har vi ju alla ledigt. du med kanske?

2009-04-16 @ 11:42:33
URL: http://sammyrose.blogg.se/
Postat av: Maja

Va häftigt!!! Jag blev inspirerad :)

2009-04-16 @ 12:31:13
Postat av: ebba

Gah! Coca cola på ett litet drinkbord. Så vill jag också ha.

2009-04-16 @ 13:20:51
URL: http://ebbalagersten.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Kul att du har lasare sa langt bort

2009-04-17 @ 04:46:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0