Taking care of buisness



Det har hänt nått med oss efter vår resa. Vi har börjat prata om att göra ovanvåningen färdig.
Vi renoverade ,som bekant. i höstas och jobbade på för att få så mycket som möjligt klart innan Jesus födelsedag.
Och Dan före doppare-dan målade vi golvet en sista gång. Efter att jag lagt pensel på burken för att sedan lägga mig själv i sängen har vi inte gjort någonting som har med renovering att göra.

För om vi inte känner oss motiverade så gör vi ingenting. Men nu kommer det tillbaka.
Och jag har börjat skissa på de olika rummen som inte blivit möblerade: kontor, Violas rum sovrum och hall.

Translation: Our Nebraska-trip has given us back the inspiration to renovate our upstairs. We have not done anything since christmas, but now the motivation is comming back to us. I will keep you posted.

Kommentarer
Postat av: Jonasn



Så ska väl en renovering gå till.... att den går i vågor ! Helt övertygad om att även det sista blir kanon.

2009-04-24 @ 09:37:16
Postat av: marie

Kul, antar att du surfar runt på en massa olika inredningsbloggar mm då?



Tycker du har så bra blogg/webbtips. Har du kanske något sådant i bakfickan nu månne tro?



(ska själv flytta in i mitt barnrikehus i juni) längtar...

2009-04-24 @ 11:25:02
URL: http://nittonbilder.blogg.se/
Postat av: Sarah

Visst är det härligt med nytändningar? Man kommer liksom tillbaka med dubbel styrka. Ska bli spännande att följa. Börjar känna lite samma känsla inför mitt eget hem, som sått på sparlåga ett tag. Kul. Hoppas du njuter av det fina vädret!

2009-04-24 @ 20:03:54
URL: http://www.mrslucky.blogspot.com
Postat av: Sammy Rose svarar

Jonasn: vad snäll du är, tacK!



Marie: jag är faktiktiskt fortfarande väldigt förtjust i att köpa inredningstidningar. kan inte riktigt bli kvitt den vanan, Bäst enligt mig är. Elle deco och elle interiör. Living ETC och family living. ska tänka ut nån länk till dig snart. kul med huset.



Sarah: vad beppe är söt. kollade precis. =)

2009-04-24 @ 20:35:11
URL: http://sammyrose.blogg.se/
Postat av: Mary

Go girlfriend, Go! Härligt med nytändningar... thanx 4 yday!!! :-D

2009-04-24 @ 20:55:34
URL: http://marylous.blogg.se/
Postat av: Anna

Kul, det som jag har sett på din blogg från ert hem är ju så fint. Det där med renovering är verkligen någon sorts hat-kärlek. Vi har lämnat vår egen inomhusrenovering för säsongen (förrutom de där listerna kanske...heh), och kör på utsidan nu.

2009-04-24 @ 22:13:44
URL: http://guldsmeden.blogg.se/
Postat av: Manhattan

Förlåt en gammal korrekturläsare, men...

Business är ordet. Fritt översatt: upptagenhet! Kolla stavningen en gång till, sen blir det nog rätt!

2009-04-28 @ 20:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0