Vintage project by Märta

Nu finns "Vintage Tagged By Sammy" i shoppen. Se vårt bildspel på Dos Family!

Här beskriver Märta vårt projekt:

 

"Jag går ofta i second hand butiker och är en sån där crazy lady som köper barnkläder utan att ha barn och bröllopskläder utan att ha en man. När jag och Jenny kom på idéen att sälja vintage kläder på sammyrose fick jag helt plötsligt lov att tokhandla utan dåligt samvete.

Alla kläderna är köpta i second hand butiker och små loppisar runt om i Skåne och allt är noga utvalt efter god kvalitet och ha begär.

För att ge kläderna lite mer personlighet har jag sytt på små tagged by sammy etiketter på alla plagg och vi har även behållit de namn etiketter som redan fanns på vissa.

För mig handlar second hand inte bara om att hitta unika plagg utan också om historien som plaggen har.

Det känns härligt att tänka att en mormor sytt klänningen för hand en gång i tiden eller att en kofta kanske varit älskad av många generationer.

Eller att nått barn verkligen avskytt den lilla hatten och den därför hamnat på second hand så att ett annat barn kan älska den.

Efter allt jobb jag och Jenny lagt ner på kläderna, sytt,tvättat,lagat,planerat och fotograferat är det nästan som vårar bebisar. Och i några svaga sekunder har vi velat behålla allt till oss själva.

Vi hoppas att ni också tycker om vår vintage kollektion och att ni i fotografierna kan se hur roligt vi har haft."


Kommentarer
Postat av: Emilia

Oj, oj, så mycket fint! Väldigt gulliga typer som modellar dessutom.

2009-12-08 @ 14:22:49
Postat av: Heidi

Jag måste då säga det att allt skulle nog handlas in hit om vi hadde en baby.

Det var så fint!

2009-12-08 @ 18:09:22
URL: http://www.husethed.blogspot.com
Postat av: kristin

Fotografierna är helt underbara, kläderna och barnen också. Ni är fantastiskt kreativa och duktiga. Jag är grymt imponerad.

2009-12-09 @ 08:31:55
URL: http://krickelin-krickelin.blogspot.com
Postat av: Anna M.K

Kan ni tänka er att thats my work! visst är det slitit?..och man blir väldigt fäst vid sina plagg. Jätte fina bilder girls! Märta du kanske kan bli praktikant på BonVintage shop!?



xoxo anna

2009-12-09 @ 18:03:40
URL: http://www.bonvintageshop.com
Postat av: Christina

Jag blir tokig - jag ÄLSKAR allt! Sååå fint och coolt och underbart!!! Grattis ni är så duktiga och bra! Heja Jenny heja Märta!

Kram C

2009-12-16 @ 22:25:19
URL: http://thefamilysajt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0