Todd Selby, Lynch and Perez

För en tid sedan frågade Underbara Clara mig om vilka bloggar jag läser.
Nu, långt om länge, svarar jag henne.
Såklart är jag helt beroende av ett gäng "vardagslivsbloggar" som just Claras egna, Fine Little Day och Juliasvardag. mfl, mfl.
Men på senare tid har jag även fastnat för bloggar som inte handlar om personerna som skriver dem utan om andra människors liv.
Först ut The Selby. Jag är långt ifrån ensam om att älska denna sida. Fotografen Todd Selby, som för övrigt tycker att AC Slater från Saved By The Bell är en stilikon, fotograferar intressanta människors med deras inspirerande hem. Loves IT!




Nästa blogg har jag nyligen upptäckt, blev tipsad om den av vår kompis Olle. Den heter Interview Project och det är David Lynch (Min favorit) som står bakom denna sida. En Roadtrip genom amerika där målet är att intervjua 100-tals människor. Den enda plan som finns är hur de ska köra, en route genom amerika och tillbaka. Längst med vägen, på restauranger och på parkeringsplatser stöter de på sina projekt. De har precis börjat och redan ligger 10 st färdiga små filmer uppe. Häng med från början vettja.



För att jag inte ska känna mig allt för pretentiös och artsy-fartsy så kollar jag även Perez Hilton, Hollywoods mest hatade website. Perez ,som blivit en riktigt kändis, är alltid först med det senaste skvallret. Och tack vare det OCH Perez klotter på papparazzibilderna känns det långt ifrån Svensk Dam tidning.





Translation: 3 blogs I love.
First picture The Selby. Interesting homes photographed by Todd Selby.
Second: Interview Projects by David Lynch
Third: PerezHilton. I am sure you all know him.

Go visit them all, they are all in english.



Kommentarer
Postat av: Anna Caroline

Hejsan!



Var ett tag sen. Oh Selby..me love. Älskar verkligen denna sida. En kompis tipsade mig om denna för ett tag sedan och blev så klart helt fast. Vem blir inte det :) Otroliga bilder. Skulle ha skrivit om den för ett tag sedan, men har inte fått något svart från dom en om tillåtelse av publicering...synd :( hhehe



Är fortfarande ett stort fan av dina bilder. Du är otroligt duktig på att ftografera. Därför ville jag också passa på att säga att jag ahr gett dig 'One Lovely Blog' award.



If you want to pass it on, here are the rules

1. Accept the award, post it on your blog together with the name of the person who has granted the award, and his or her blog link.



2. Pass the award to 15 other blogs that you’ve newly discovered.



3. Remember to contact the bloggers to let them know they have been chosen for this award.



Trevlig sommar!

Anna caroline

Design Studio 210

2009-07-01 @ 14:29:36
URL: http://designstudio210.com
Postat av: Mary

Hey J!



Ville bara skicka över en hälsning från varma Hoby! Hoppas ni har det gött i Skorran. Miss ya!



Mary

2009-07-01 @ 22:08:43
URL: http://marylous.blogg.se/
Postat av: julia

God kväll! Oj vad glad jag blev av att kika in här i dag. :0)

En glad mamma är det bästa som finns tycker mina ungar. Tusen tack!

2009-07-01 @ 22:39:36
URL: http://juliasvardag.blogspot.com.
Postat av: lady thirty

åhå, vad trevligt med lite nya bloggtips!

jag gillar David Lynch så jag måste kika in där ordentligt!



2009-07-02 @ 07:58:51
URL: http://ladythirty.blogspot.com
Postat av: Heidi

Artsy-fartsy brukar jag säga men då tittar folk konstigt på mig och fattar nada.

Har så länge jag kan minnas sagt så. Har inte den blekaste vart det kommer ifrån. En film?

Jenny, jag blev så paff när jag såg det här hos dig.

Säg mig, vart ifrån kommer det?

2009-07-02 @ 19:43:40
URL: http://husethed.blogspot.com/
Postat av: krickelin-krickelin

Tackar för bra tips.

2009-07-03 @ 07:53:23
URL: http://krickelin-krickelin.blogspot.com
Postat av: Sammy Rose svarar

Anna Caroline: Tack vad snällt! Ska genast kolla.



Mary: Hoppas ni har det bra med. Vi försökte bada igår, men det var så mycket alger som blommade.



Julia: ja alla vill väl ha en glad mamma.



Lady Thirty: Ja , för mig var det en fröjd att hitta Interview Projects. Längtar tills nästa film kommer.



Heidi: haha typiskt dig! Så vitt jag vet är detta ett gamalt hederligt amerikanskt uttryck. Jag vill minnas att jag hört det i div. filmer. men kan inte komma på någon nu, mer än Julian Donkey boy http://www.youtube.com/watch?v=rUUbCAY46Bk



Krickelin: Hoppas de var till nytta.

2009-07-03 @ 09:06:35
URL: http://sammyrose.se
Postat av: underbaraclara

Åhå " tack för tipsen och tack för länken :)

kram

2009-07-06 @ 14:47:09
URL: http://folkbladet.nu/underbaraclara

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0