Birds want to live with us



Jag älskar småfåglar, det har jag väl sagt förr.. Det är tack vare min pappa som jag lärt mig uppsaktta dessa små. Han håller alltid koll på sin trädgårds fåglar: vilka som bor var, vilka som bråkar mest och vilka som är tama.
Jag har köpt två "multiholkar" från Wildlife garden, de fungerar som fågelmatare på vinter och holk på sommaren. Och är snygga, se bara på bilden.

För två år sedan köpte vi en friggebod för att Jens skulle kunna jobba ostört, i samband med det köpte jag en multiholk till stugan. Han har haft kontor där fram tills i vintras då vår ovanvåning blev färdig, då klapp han ett av rummen.

Och tack vare mindre spring i stugan har holken nu blivit bostad för två gråsparvar, som byggt bo där.
Shit vad kul! Så förhoppningsvis blir det snart tillökning.

Translation: Finally! After two years of owning this little birdhouse, we finally have a birds nest in it. I can´t wait untill I hear the babybirds calling. You know how I love birds right?
The bird house is from Wildlife Garden.

Kommentarer
Postat av: Heidi

Det är alltid kul med bäbisar, vare sig de är homo sapiens eller passer domesticus.



2009-05-11 @ 10:55:22
URL: http://www.husethed.blogspot.com/
Postat av: Sammy Rose svarar

Det verkar redan var små bebisar i den. de skriker så högt när jag går förbi. lovely.

2009-05-11 @ 17:19:07
URL: http://sammyrose.se
Postat av: Heidi

Ååh! Vad roligt!

Undra om vi har fått några bebisar i eken...

Måste gå ut och lyssna imorgon. Det är såå mysigt med små pippisar.

2009-05-11 @ 20:36:33
URL: http://www.husethed.blogspot.com/
Postat av: UlleKanelBulle

MEN vad skoj! Undrar om våra 3 holkar på Ljusterö fått tillökning? Får vi se i helgen ...



Jag har en fråga - var köpte ni er Frigga (märke)? Är ni nöjda med den? Vi ska nämligen slå till på en men letar i djungeln.



Rapskorten är SÅÅÅÅ underbara. Jag hör av mig i sommar för inbokning av barnfotografering hos dig. Kommer förmodligen tillbringa ett par veckor på Österlen.



Hej!

2009-05-12 @ 09:29:04
URL: http://llillau.blogspot.com
Postat av: Sammy Rose svarar

Heidi: jag håller tummarna för er!



UlleKanelBulle: Hoppas ni fått det. Det är ju så trevligt. Vår frigge hittade vi på Blocket. Det var en liten gymnasiekille som gjort den som examensarbete. tänka sig vilken tur vi hade. den var så fin och vi är mycket nöjda. dock var detta precis innan regeringen gav ett par extra kvm till friggarna så den är bara 3X3 m. innan dess funderade vi på att bygga en från Finjabetong. men detta blev billigare, och lättare!



Det hade varit jätteroligt att plåta, jag är nära österlen.

2009-05-12 @ 22:48:15
URL: http://sammyrose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0