About a bed and some other rambling



Onsdag. eller hur?
Har svårt att hålla reda på dagarna. De flytter lätt ihop, lördag eller vardag?
Jag fick svara på lite frågor från en kompis som gjorde ett skolarbete. Hon undrade hur många timmar på dygnet vi lade på följande:
Sömn, Fritid, Familj, Arbete, Mat,
Sömnen var det enda lätta. Men resten.
Fritiden och arbetet är samma för oss. Vi får ju långt ifrån betalt för allt av det som är jobb för oss. Mycket gör vi ju ändå. Som bloggen tex. Jag och Jens är ihop jämt, och när Viola inte är på dagis är hon ju med oss, även om vi jobbar. Hon vet precis vad vi sysslar med och ibland tycker hon det är sjukt trist när vi sitter vid datorn, men jag kompenserar genom att sällan vara tillgänglig på telefon (några av er har fått erfara detta).

Vissa dagar kan det vara helt lugnt efter lunch, då kan vi vara lediga, som igår när vi var ute i trädgården så ringde Jens telefon med ett brådskande ärende med en dealdline samma dag. Då hoppade han ju klart in i det, och det känns inte som en uppoffring, tvärtom är det en förutsättning ifall man ska leva så här.
Vi är tillsammans mycket, men måste vara beredd att det kan komma jobb närsom helst. (och ibland går det ju inte , såklart, men ofta)

Maten, ja ..jag skippar ju alltid frukosten och eftersom Viola äter lunch på dagis så intar jag och jens den ofta framför datorn, eller i trädgården samtidigt som man rensar ogräs. (eller tittar på ogräset).

Om några veckor kommer det hit en tidning och gör ett reportage. Tills dess ska vi möblera ovanvåningen. Och sätta upp lite tavlor och sånt.
Vi har köpt en IKEAsäng på blocket till Violas rum. Den hon har är jättefin men för stor för rummet.  Så pappa har lackerat en "växasäng" vit som jag skulle monterat ihop i förrgår, men jag hittar inte skruvarna. Så nu står den så som på bilden ovan.
Det var det jag tänkte skriva i detta inlägg men så snurrade jag in på annat.

Hej då.

Kommentarer
Postat av: Heidi

Hmm.... Undra sa flundra vilken tidning ni ska vara med i. :)



Tack för det super fina bildspelet om mina twins och mitt hem.

Blir bara lite sugen att se de andra bilderna du tog.



Kramen!

2009-05-13 @ 11:04:45
URL: http://www.husethed.blogspot.com/
Postat av: fru A

vad mycket fina bilder på Dos! och här! toppen läsning som alltid :)

2009-05-13 @ 17:22:26
URL: http://entillanna.blogspot.com/
Postat av: Frida Eklund Edman

Hej! Känner igen mig precis på pricken i din beskrivning om jobb, mat och vardag.. Till och med det här med "tidning på besök". Vi "har sommaren på oss" att fixa badrum, vardagsrum, sovrum och barnrum.. och trädgård.. sen ska det plåtas.. Men det kanske får lov att bli nästa sommar.;-)



PS, så fina bilder på Viola i den solgula rapsen också!

2009-05-13 @ 18:46:42
URL: http://fridasfina.blogspot.com
Postat av: EL-Mäertin

Blev lite sugen på att få hit Roomservice efter timbuktu var med. och vad är det första jag ser på kanal5.se/roomservice?! Jo "er" logga, fast med WE heart TV istället för I heart TV.

Ha det bäst.

2009-05-13 @ 21:06:30
Postat av: Teres

Hej!

Så himla fin tapet, får man fråga vad det är för nåt?

2009-05-14 @ 09:02:29
URL: http://minabestyr.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0