Longing for Nebraska

Skarby Lincoln from Jens Gronberg on Vimeo.

En gång om året brukar vi åka till mina syskon och deras familjer i Nebraska, USA. Förhoppningsvis kommer vi kunna åka även i år. Just nu har vi Franks operation framför oss. Men vi får se, kanske åker vi även detta år.


Vi är ganska beroende av dessa resor. Nebraska ger oss väldigt mycket inspiration och Gud vad vi handlar mycket på loppis där. Se hela resan här.


Sist vi reste så filmade Jens flygresan med vår Vado och satte ihop en liten film av materialet. Idag när jag satt och längtade till Nebraska var jag tvungen att plocka fram den igen. Och här e den.


Jag vet att Jens påbörjat en till kortfilm om tiden vi var där. Men han tröttnade innan han klippt klart den. Detta kanske ger honom klipplusten tillbaka.

När jag tittar på detta saknar jag mitt korta blonda hår.


Translation: Every year we go to Nebraska, USA, to visit my sister and brother who live there. Hopefully we get to go there this summer with our little Frank. Jens made this short movie of our flight there. I love to watch Viola on the plane. She did great, and actually enjoyed it all the way.

This makes me miss my blond hair.

See more from our trip here!


Kommentarer
Postat av: Anonym

2010-01-21 @ 20:11:49
Postat av: Kicki

Oj, vad jag längtar bort. Gott! Vi planerar att ta de två stora med utomlands i sommar, kanske London, kanske Berlin. Vi vill till en storstad. Tips?

Men man kan ju alltid åka till Köpenhamn över dagen, vill du hänga på?

2010-01-21 @ 21:22:56
URL: http://havtorndesign.blogspot.com
Postat av: Elisa

Videon var helt underbar!

2010-01-21 @ 21:55:57
URL: http://airaudo.blogg.se/
Postat av: fru a

den är så fin, den där lilla filmen! man blir alldeles ressugen.

2010-01-22 @ 09:44:15
URL: http://entillanna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0