A hallway of many colors

Ni som hänger med på min andra blogg Dosfamily, vet att jag ska måla om vår lilla hall.
Det har jag nu hållt på med i ett par dagar. Hur kan en så liten hall innebära så mycket problem?
Väggytan e verkligen liten. Totalt finns det fyra dörrar på detta 3 kvm stora rum.
Jag tänkte så här: ALLT ska ha samma färg, lister, dörrar, väggar och element.

Vi bestämde oss för en grön, behaglig färg, men jag och Viola kom likt förbannat hem med en gul kulör, kallad Solis.
" Å tänk så fylld av positiv energi man kommer bli av denna färg" sa jag till en mindre positive Jens.

Jag och Viola var övertygade och började måla. Men sen kom tvekan över mig. Precis som det gjorde med trappen, minns ni? / (det fallet slutade det med svart).
Som vanligt när jag slösat pengar på något onödigt får jag ångest. Vilket slöseri! Skulle jag nu köra in och köpa en ny färg? Som tur var hade vi bara köpt en liter väggfärg, ingen snickerifärg ännu. Så jag bestämde mig för en helomvändning.

Gick ner i källaren och letade fram mina kartonger med tapeter (som jag köpt för fotografering, udda rullar)
Hittade en söt liten blommig historia på hela tre rullar. jackpot! Den blir det nu istället och dörrar och lister blir målade vita med den överblivna golvfärgen.

Så på sätt och vis gjorde jag en bra affär iom galenskapen.

Translation: I have been painting the small entrence/hallway yellow, insted of green (as the original plan was). But it looks like crap. So now I have decided on a vintage wallpaper that I found in my basement.
I will show you when i am done.'

If I had Twitter this is what it would have been like:
friday:
9.00 today I am gonna paint the hallway green. fun. fun. fun
11.30 back from the store, bought yellow instead, it´s gonna be awsome.
13.00 okey, started to paint... hmm not sure, might not look so good. I´ll paint some more, it might look nice when it dries.
14.30 okey, it still looks bad. what was I thinking?
15.00 depressed, watching TV. I hate that shade of yellow.
19.00 Giving Jens hell about "letting " me paint it yellow even though he did not like it to begin with.

Saturday:
9.00 Bright yellow morning in the hallway. I can´t stand it.
9.15 I don´t want to buy new paint.
9.30 Looking through the basement for wallpaper. Found one that is not half bad.
10.30 Positive. I am going to put wallpaper there instead. it is going to look great.
Back in Business!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vet. Gult är alltid skitsnyggt hos andra eller i någon form av utställning/installation, men mycket sällan i egna hemmets vrå...

2009-05-23 @ 16:30:48
Postat av: mitt namn försvann; Camilla

2009-05-23 @ 16:31:32
Postat av: Lotten

Hi, hi... låter väldigt likt mig;-) Köper färg på impuls istället för att verkligen känna efter.... oftast blir det bra ändå men inte alltid! Ser fram emot bilder när det är klart!



Kram Lotten

2009-05-23 @ 16:32:29
URL: http://ornnastet.blogspot.com
Postat av: Sammy Rose

Camilla

Och Lotten: Ja, den var så snygg i burken, men inte på väggen. Jag gillar verkligen färg, men det är skitsvårt att välja från en karta.

2009-05-23 @ 16:45:15
URL: http://sammyrose.blogg.se/
Postat av: Cim

Ibland får jag känslan av att det inte ens är lönt att välja från de där färgkartorna. Känns som om det alltid blir en annan färg när den väl kommer upp på väggen. Lömskt!

2009-05-23 @ 17:50:37
Postat av: Vintage Fairy Tales Rebecka

Har försökt mig på många gånger att hitta schysst grön färg,

har dock alltid misslyckats.

Nu tror jag stenhårt på din tapet!

2009-05-23 @ 19:55:54
URL: http://beckybus.se/wordpress/
Postat av: Johanna

Ibland är det meningen att man ska göra fel för att ens komma på tanken att göra rätt, dvs tapetsera.. Ska bli spännande att se resultatet.

2009-05-23 @ 20:57:13
URL: http://aprillaprill.blogg.se/
Postat av: julia

Ska bli spännande att se!

2009-05-23 @ 21:11:33
URL: http://juliasvardag.blogspot.com
Postat av: Heidi

Provburkar är faktist väldans bra... ;)

2009-05-24 @ 08:46:46
URL: http://www.husethed.blogspot.com/
Postat av: Sammy Rose svarar

Cim: Helt meningstlöst.



Rebecka: Ja tapet är tacksamt, då har nån annan gjort det jobbet åt en: att välja en snygg färg alltså.



johanna. Du är så klok.



Julia: i veckan kommer det upp.



Heidi: Har aldrig testat, borde lära mig av mina misstag, men vet du jag använder inte blyerts när jag löser korsord, utan bläck. hur dumt är inte det? Jag tuffar till mig och säger att jag gör ju inte fel. men det slutar ändå med en massa kladdiga rutor.

2009-05-27 @ 07:55:33
URL: http://sammyrose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0