Frank del 2

Några bilder från dagarna som gått.




I hissen på KK. Sista testerna innan snittet ska göras.



"Jag gråter för jag är glad" säger jag. Hur tokigt låter inte det?




Äntligen!! Storasyster ska träffa Frank.



Läkarna tyckte det var viktigt att vi fick sova tillsammans och fixade in en säng till Jens bredvid min.



Viola ljusar upp med sitt besök.


Tittar på Lillebror för första gången. Viola har sovit hos oss i två nätter nu. Skönt att vara samlad trupp igen.



Viola hjälper mig med att ta på stövlarna.



Frank del 1
Frank del 2
Frank del 3
Frank del 4
Frank del 5
Frank del 6
Frank del 7
Frank del 8
Frank del 9
Frank del 10
Frank del 11
Frank del 12
Translation: We are still at the hospital with Frank. He has surgery next week, and hopefully we will be back home with him later next week. He has had some problems and we don´t know if or how it will effect him in the future,  we just don´t know. And we have to deal with not knowing and taking one day at a time. It is hard of course, but we feel blessed to have him in our lifes.

I have decided to blog about our stay here, it makes me feel good, but the translation-part takes to much energy at the moment so I will only write in Swedish for a while.

Bare with me.





Kommentarer
Postat av: mika

Sitter här med tårar i ögonen efter att ha läst om Frank. o det är glädjetårar här med. vilken fin familj ni är och oavsett vilket som händer så har ni varandra! jag har själv inga barn, jag blir så rädd av att höra hur svårt o läskigt det kan vara, men ändå glad o ser fram emot när jag får egna. att träffa den där lilla människan som man plötslig älskar så förbehållslöst måste vara en fantastisk känsla!

önskar er lycka till o säger välkommen till världen till lilla frank!

tack för att jag fick ta del av ett hallmarkkort från verkligheten!

2010-01-08 @ 13:15:47
Postat av: Katarina

Vad skönt att höra att allt gått bra och att ni efter omständigheterna mår bra. Och grattis till er fina lilla son och lillebror.

2010-01-08 @ 14:27:23
Postat av: L.

dere er vakre! måten(sättet) du skriver på, måten du formindler følelsene, jeg blir så trygg på at det her kommer til å gå bra. jeg får en god følelse i meg. fordi du er bra.

F og V er heldige som har dere som foreldre. Og dere har to helt nydelige barn!



Gratulerer:) Og velkommen til verden,Frank:)

Ønsker dere alle alle gode tanker som finnes!

stor klem fra ei jente i Norge.

2010-01-08 @ 14:41:56
Postat av: EMma

GRATTIS TILL ER!!



Älskar er blogg. Ni är en fin familj.



Tänker på er.



PUSS

2010-01-08 @ 14:46:57
Postat av: Annika

Ujujuj, börjar nästan gråta nu, så fina bilder och så stort alltihop. Grattis till Frank! Han ser så oerhört söt ut. Och vilken fin familj han kommit till.

2010-01-08 @ 14:56:52
URL: http://virkverket.blogspot.com
Postat av: johanna

Hej gumman!!!!

Välkommen till världen lilla söta Frank!!!! Såååå söt..Du vet att jag håller alla tummar i världen för er! Mängder med styrkekramar från mig!

2010-01-08 @ 15:10:42
URL: http://www.johanna-vintage.blogspot.com
Postat av: Fridasfina

Vad fint att du vill dela med dig även om det måste kännas lite svårt! Det är nog många med mig som tänkt på er de senaste dagarna! Jag blir så rörd och helt tårögd, bilderna och sättet du skriver på, det är så fint! Grattis till underverket Frank och hoppas att ni får lite klarhet i allt den närmsta tiden. Kram!

2010-01-08 @ 15:29:22
URL: http://fridasfina.blogspot.com
Postat av: Jörgen

Stort grattis till er båda.

Kram

2010-01-08 @ 16:28:48
Postat av: Camilla

Följer er på avstånd men regelbundet, hoppas ni får pusta ut ibland och stort grattis till er son! Som du skriver, det har kommit ett liv till er, sen är det bara att försöka följa med. Våran Liv fyller snart ett år, otroligt snabbt går tiden ibland. Kram till er alla.

2010-01-08 @ 16:32:04
Postat av: Hege

Gratulerer med vakre lille Frank! Han er heldig som har blitt født inn i en helt spesiell og skjønn familie. Det er så viktig det du gjør, å skrive om det som er sårt. Det gjør oss alle til bedre mennesker som kan forstå og hjelpe hverandre. Du er sterk og flott!

Varme, gode gratulasjoner og ønsker til dere alle fire fra Oslo

2010-01-08 @ 17:05:41
Postat av: Liz

Grattis till er fantastiskt vackra son! Ar en van till faster Lotta och har foljt er berattelse ett tag. Jag forundras over hur starka ni ar och hur underbart ni har skrivit har pa bloggen. Frank valde verkligen ratt familj att kalla sin!



Jag vill onska er all Lycka till med operation och aterhamtning. Hoppas ni snart kan komma hem och njuta pa allvar av er lille guldklimp!



Varma kramar till hela familjen!



Skickar med en liten Hallmark halsning:



A new little baby



To love beyond measure-



To add to your lives



More joys and more pleasure



And may each new year



Hold for Baby and you



The happy fulfillment



Of dreams that come true



~ * ~ * ~ * ~ *

2010-01-08 @ 17:25:32
Postat av: Helena

Frank är söt som socker! Ville bara säga att jag har, sedan jag började läsa den här bloggen för någon månad sedan, tänkt på vilken fin familj ni verkar vara. Så, som många andra har sagt, har Frank verkligen kommit till rätt familj! Lycka till!

2010-01-08 @ 17:28:05
URL: http://haloslippingdown.blogspot.com
Postat av: jenny

Glömde skriva att Frank är så söt, så söt!

2010-01-08 @ 17:37:42
URL: http://jennyk.blogg.se/
Postat av: Heidi

Väldigt mycket Hallmark. Men livet är ju så...

Vad fin han är, er Frank.



Kramar i massor!

2010-01-08 @ 18:17:40
URL: http://www.husethed.blogspot.com
Postat av: marie

Jeg har lest din blogg en stund og har fulgt med din lille familie. Du skriver så det rører ved hjertet mitt og jeg er glad for at dere vil dele dette med oss. Jeg har vært veldig spent på hvordan det har gått med lille, vakre Frank. Selv har jeg termin om en uke og gleder meg til min baby skal komme. Vi har en dikter i Norge som hete Inger Hagrup og hun skrev en gang:



Vi har en liten søster

Vi har en liten bror

Som er litt anderledes

Enn andre barn på jord



De kom til denne verden

- det vanskelige sted -

Med mindre håndbagasje

Enn vi er utstyrt med



Vi voksne er så kloke

I mening og i ord

Vår lille bror og søster

Blir aldri riktig stor



Vi har vår eng og åker

Vi har vårt kjøpmannskap

Og vi beregner livet

I vinning og i tap



Det er så lett å skubbe

De små og svake vekk

Og la dem stå tilbake

Med hjelpeløse trekk



Det er så lett å glemme

Når siste båt skal gå

Må alle passasjerer

La all bagasje stå



Inger Hagrup



men jeg må si at Violas ord "sånt hender i blant" oppsummerer det hele på en utrolig bra måte.



Ønsker dere alt godt,



Marie

2010-01-08 @ 18:27:45
URL: http://www.marieinwonderland.blogspot.com
Postat av: malin

gråter här med - glädjetårar över att Frank kom till en så fin familj. En storasyster som tar hand om honom så fint och vad mamman skrev så fint, så långt ifrån "osmakligt".



Jag är döv. Min kusin föddes också med vatten i huvud. Ja, jag var på väg att skriva om min hela släkt, alla vi har någon åkomma. Det är fullt av liv. Vi har alla "handikapp" men så upplever vi inte det här, det är bara olika behov vi alla. jag behöver teckenspråk. Jag kan inte vara med på släktmiddagar alltid eftersom inte alla kan teckenspråk. Min kusin med vatten i huvudet kunde inte springa så fort som vi alla andra. han och jag ramlade oftast ihop eftersom jag missade en regel när de pratade, han kom inte i kapp. Men det gjorde inget, vi hade mest roligt. Har systrar som tar hand om mig lika mycket jag tar hand om dom.

Som "handikappad" kan jag uppleva det allra värsta i min vardag = att ses som handikappad. Som Malin vill jag ses som.



Därför är det väldigt fint att ni har redan gett pojken en personlighet med namn och redan en i familjen. Det är vad jag vill läsa om.



Tack för en så fin blogg. Fortsätt med det. Jag håller tummarna för er skull. Kram

2010-01-08 @ 18:46:24
Postat av: Linda

Frank är lyckligt lottad som fötts just in i er familj. lika lyckligt lottade som ni är att få just Frank, att få ta del av alla nya dimensioner som det ger när inget blir som man tänkt sig.

jag kan inte säga annat än grattis till er fina lilla pojke och tack för att du delar med dig och påminner oss andra om det som är viktigt.

varma kramar.

2010-01-08 @ 19:33:23
URL: http://lindarling.blogspot.com
Postat av: Malin

Du skriver så fint och vilka fina barn ni har! Viola verkar så trygg, och Frank han är så otroligt söt och har precis som många andra säger kommit helt rätt!



Kämpa på, kramas mycket...

2010-01-08 @ 20:13:20
URL: http://monstermonstret.blogspot.com
Postat av: julia

Grattis till Frank som valde er familj. :) Fina är ni, allihopa.

Var rädda om varandra. och en varm kram.

2010-01-08 @ 21:08:35
URL: http://juliasvardag.blogspot.com
Postat av: mette / ungt blod

ville også sige, hvor heldig Frank er med en familie som jeres. Og en storesøster som Viola. Hvor er hun fin når hun står der og titter ned til ham. Hurraaa!

2010-01-08 @ 21:30:42
URL: http://blog.ungtblod.com
Postat av: A.M.O.

Välkommen till världen Frank! Jag blir glad när jag tänker på vilken kärlek som fångade upp dig när du plockades ur din trånga, trygga verklighet!

2010-01-08 @ 22:44:38
URL: http://trynottolooksopretty.blogspot.com
Postat av: Anonym

Grattis... Vilken sötnos!! Catjas faster Marita

2010-01-08 @ 22:49:43
Postat av: Anna-Karin

Vilken fantastisk söt liten Frank ni har fått, stort grattis! Hittade till dig via Isaelles blogg och den fantastiska DOS bloggen, men har aldrig kommenterat hos dig förrut. Tack för att du delar med dig av ditt liv även nu när jobbigt, tänker på er, kram till er och lilla Frank!

2010-01-08 @ 23:35:55
Postat av: Emma

Hej familjen! Grattis till er lille, bedårande Frank! Han är ljuvlig! Ni kommer få det så bra tillsammans. Tankar, värme och kramar från Ville, Marcus och Emma

2010-01-09 @ 06:43:24
Postat av: Anna-Karin Nordahl

Söta Jenny och Jens!

Jag har precis läst om lille Frank och jag tänker på er. En sak är jag säker på att han kommer att få det väldigt bra hos er och allting kommer att ordna sig på allra bästa sätt. Han måste ju får ett täcke han också. Det kommer. Många kramar till hela er lilla familj från Anna-Karin och Sven

2010-01-09 @ 10:10:15
Postat av: fru a

gråter en skvätt över dina kloka ord och vackra bilder. vilken otroligt fin son ni har fått. jag hoppas ni mår så bra som bara är möjligt. kram.

2010-01-09 @ 11:03:09
URL: http://entillanna.blogspot.com/
Postat av: Ellinor

Sitter här med tårar i ögonen, vilken fin pojke, Frank. Han ser så stor och frisk ut! I ett land som Sverige och med er som föräldrar tror jag han har de bästa förutsättningarna för att få ett fantastiskt liv, fullt av LIV.

Vi fortsätter be för er!

Ellinor

2010-01-09 @ 11:28:18
URL: http://www.thisismycupoftea.blogspot.com
Postat av: AprillAprill Johanna

Tack för att ni delar med er om vad ni upplever. Bilderna är så vackra, sorgliga, lyckliga och Frank är så underbart fin. Ni kommer klara er igenom denna ovisshet och jag är övertygad om att allt kommer att gå bra. Stora kramar till er alla fyra

2010-01-09 @ 13:55:49
URL: http://aprillaprill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0