Frank del 3



Idag har vi haft Viola gömd inne på vårt rum.

Eftersom svininfluensan inte längre är ett hot så har syskon fått bo med sina föräldrar här på avdelningen. Tack vare det har vi haft Viola hos oss i flera nätter.
Men så igår kom besöksförbudet tillbaka pga Vinterkräksjukan.
Många avdelningar är helt stängda. Och nu får bara föräldrarna vara kvar på avdelningen.

Egentligen skulle mormor komma med mina systrar idag och hälsa på men det fick vi ställa in.
Istället har Viola nu fått åka till mormor.
Innan i veckan har Viola haft som enda syselsättning att gå fram och tillbaka i korridorerna, hämta vatten till mig och prata med sköterskorna. Men igår var det alltså slut på det roliga och hon fick hålla sig på rummet med oss.

Nu är hon på väg till mormor igen.

Stort tack för alla fina kommentarer, jag och Jens läser igenom dem tillsammans och finner tröst i era egna små berättelser. Tack för att ni delar med er. Det känns som små kramar och vi blir tårögda men glada av dem.

Frank del 1
Frank del 2
Frank del 3
Frank del 4
Frank del 5
Frank del 6
Frank del 7
Frank del 8
Frank del 9
Frank del 10
Frank del 11
Frank del 12



Translation: We are still at the hospital with Frank. He has surgery next week, and hopefully we will be back home with him later next week. He has had some problems and we don´t know if or how it will effect him in the future,  we just don´t know. And we have to deal with not knowing and taking one day at a time. It is hard of course, but we feel blessed to have him in our lifes.

I have decided to blog about our stay here, it makes me feel good, but the translation-part takes to much energy at the moment so I will only write in Swedish for a while.

Bare with me.

Kommentarer
Postat av: Maria Ö

Kära ni!

Det är med en otrolig ödmjukhet som jag läser om hur du beskriver ert "nu" och er fina Frank! Ni har så mycket kärlek inom er, det kännar jag genom orden jag läser. Sänder hela familjen jättemånga kärleksfulla-resp styrkekramar.



från Maria, (dangli.blogspot.com)som skriver en kommentar för första gången.

2010-01-09 @ 12:22:25
Postat av: Micha

Jenny. För fem år sedan var vi i en liknanade situation. En nyfödd liten pojke, han som inte skulle få leva, en storasyster på 4 år. Dina bilder tar mig tillbaka till den kaotiska tiden; enorm sorg blandad med största glädje. Stort tack för att ni delar med er, jag gråter och minns det overkliga som blev verkligt. För er hoppas jag det bästa.

2010-01-09 @ 15:18:17
Postat av: ANNA

Vi tänker på er varje dag och undrar hur ni har det. Därför är det väldigt skönt att ni delar med er av ert liv på bloggen.

Frank är något av den sötaste babyn vi sett! Vilka ögon! Varma hälsningar Anna och Andreas

2010-01-09 @ 15:43:47
Postat av: Simon

Grattis till den lille! Coolt namn föresten!

2010-01-09 @ 16:06:42
URL: http://retronu.blogg.se/
Postat av: Erika

Hej Jenny, Jens, Viola och lille Frank!

Vilken vacker pojke/ lillebror ni har fått. Han verkar vara en stark liten kille. Så stark du skriver,Jenny! Vi grät ( både Peter och jag, mest Peter!) floder när vi läste om vad ni går igenom. Som ett tidigare inlägg, så skriver en tjej om hur mycket kärlek ni har att ge till Frank - det framkommer verkligen. Tack för att ni delar med er av er situation. Det varmaste tankar och hälsningar till er alla.

Kram Erika ( A-K´s dotter )och Peter och Leon

2010-01-09 @ 16:09:28
Postat av: Malin

Jenny.

Jag torkar tårarna och önskar er all lycka, vilken fantastisk son du har fått.

Tack för att du delar med dig.

2010-01-09 @ 20:26:06
Postat av: Malin-Malin

Jättefint berättat. Lycka till med fina familjen:)

2010-01-27 @ 17:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0