Köp, köp och köp



Så citerar Viola Emils pappa. " Köp, köp och köp".
Ibland blir jag faktiskt lite trött på allt handlande. I helgen var det Skivarp Ifs stora loppis. Den brukar vara så bra.
Men efter att stått nere i vår källare en stund och kollat på allt bråte vi har där bestämde jag mig för att inte åka dit.
Först måste jag ta rätt på allt vi redan har.
Samma sak gäller alla våra projekt. Lekstuga, murad rabatt, spaljéer (både här och där) och rensade rabatter.
Jag och Jens resonerar likadant: Det är ju mycket roligare att anlägga en ny rabatt istället för att rensa de vi redan har.
Vi älskar att starta nya projekt. Men det tar en evighet för oss att färdigställa dem.

Idag var jag iallafall och handlade mer virke. Denna gång till lekstugans grund och till en påbörjad spaljé/vägg. Impregnerat virke är dyrt, det lärde jag mig idag.
"Köp, köp och köp"
På bilden står jag vid vårt staket, det blev ju klart, den typen av pinnar e billigare, de bygger vi mycket av.
Jens säger att stilen jag har på bilden påminner honom om följande video. Minns ni den? Den kommer först "igång" efter en 40 sek. typ.


Kommentarer
Postat av: jenny

Jag ville dit, men vi skulle på kusinens kalas. lika bra det.. har också så mycket här hemma som vi måste bli av med..

2008-07-02 @ 11:21:36
URL: http://jennyk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0