Film är bäst hemma



Nu vet jag ju att jag förra veckan sa att vår (min och Jens) favoritfilm var Gummo. Men det finns en till som slåss om förstaplatsen. American Movie. En dokumentär om Mark Borchardt. En man med en dröm om att göra en skräckfilm, han bor hemma hos sin (svenska) mamma och har tre små barn. Den är fantastisk.
Efter att jag sett Mark som gäst hos Letterman beställde jag filmen till Jens i julklapp. Hittade DVDn på en kanadensisk websida. Det blev succé.

Ni vet hur vissa dvder har "Commentary track by Director" alltså där filmskaparna pratar om filmen och de olika scenerna medans man själv kollar filmen. Det gör vi nu, kollar på filmen och lyssnar på dem. Romantiskt.

På bilden ovan Viola med sammylinne och shutter shades



Kommentarer
Postat av: Alexandra

oj en san sot viola!

2008-09-03 @ 18:31:24
URL: http://sugarspot.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0