High school kids come here to party



Idag står "Städa Vinden" på agendan. Renoveringen är bara en vecka bort nu, och vinden är inte tömd ännu.
Det e riktigt tråkigt. Fastnade i den stora lådan med fotografier. Hittade dessa.

Från ett gammalt öde motell längst med en motorväg i Nebraska.
Vi tassade runt det, jag ,min syster och min brorsdotter. Inga människor syntes till, vi gick in i rummet som ni ser på bilden.
Plötsligt tornar en skugga upp sig i dörren. Vi känner oss fångade. En stor, ruffig redneck står där, i handen har han två bensindunkar och en svart hund i sitt följe. Mycket läskigt faktiskt. Men på oss var han inte arg bara på tonåringarna som använde rummen som festlokal. De brukade komma om helgerna och söla ner. Han berättade även att han tänkte bygga om motellet till western-stad. Ni vet High Chaparall-stuk.
Men det har inte blivit av ännu. Fem år senare.


Kommentarer
Postat av: AK

Usch va dumt det var av oss, har Jens hort den storyn innan?

2008-09-07 @ 20:39:45
Postat av: Fotograf Jenny

ja det var ganska korkat, med lilla samnatha med oss och allt.

2008-09-07 @ 21:01:19
URL: http://sammyrose.blogg.se/
Postat av: Anonym

ser du hunden på den nedersta bilden. tog en stund innan jag upptäckte den.

2008-09-08 @ 10:02:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0