Get organized



Jag mår faktiskt bra nu. För första gången på 4 månader känner jag mig normal igen. Mitt blodvärde har blivit bättre och vissa dagar mår jag inte illa alls (förutsatt att jag tvångsmässigt gör samma saker varje morgon när jag går upp).
Så nu har jag börjat höströja.
Prio ett är vårt tvättrum, som nog är det stökigaste jag sett. Vi måste göra oss av med en massa kläder och skaffa bättre förvaring. Den rena tvätten ligger i ovikta högar överallt. FY.
Jag har hittat några byråer på blocket, hoppas jag kan hämta dem redan idag.

Igårkväll läste jag olika tips om ordning och reda. Allt har man ju hört förut men det är så inspirerande att läsa det ändå. Som en lite påminnelse.
Bäst var Katerina Janouch "Vardagsakuten" i senaste Mama. Men även min gamla chef Susane Liljenberg sida i Hus & Hem. Hon startade kedjan Granit (där jag jobbade) och hon vet hur man "förenklar sitt liv och få tid att leva".
Jens avskyr för övrigt förvaring och ville inte alls lyssna till mitt mässande när jag jobbade där.
Han tycker Granit ska ändra sitt budskap till:
"Förenkla ditt liv, få tid att leva bland lådor."

Translation: I am feeling a lot better now. The pregnacy-sickness has calmed down. And I have gotten a lot of energy back. Feels pretty good.

So now i want to get our house sorted. It is such a mess. I need to buy more storage for our clothes that are laying around everywhere.
The pages above are frome two swedish magazines. Almost every magazin right now is talking about getting organized for school and work. I love reading about it. Inspiring even though we have heard it all before.

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag borde verkligen göra samma som dig, rensa å fixa förvaring. Kanske ska inspireras av dig :) Jag stör mig hela tiden på att det ligger saker överallt å dräller men har inte riktigt tagit tag i de...



Gillar din blogg, brukar ofta läsa den!



Lycka till!

2009-08-20 @ 14:03:37
URL: http://prickig.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Hej Emma! Jag tror att många känner så här. Vi har helt enkelt för mycket prylar, post, sladdar, kläder och tidningar.

Om bara varje sak har en plats så är det ju ganska snabbstädat, men vi har verkligen inte plats för alla saker. Vi måste ha mycket mer garderober och skåp.



roligt att du läser min blogg.

2009-08-20 @ 14:32:49
Postat av: IngenFara

Jag försöker att hålla ordning så gott det går men jag förstår din man, lådor har en tendens att endast fyllas med allt sånt som inte skulle i där från början och sen minns man inte vad som ligger i vilken låda.

2009-08-20 @ 18:55:33
URL: http://ingenfarapataket.blogspot.com
Postat av: Frida Eklund Edman

Haha, allt känns igen, tvätten är det värsta, lovar att vårt "tillfälliga tvättrum i framtida matrummet" där allt ligger utkastat (ser ut som en bomb exploderat i en löjligt stor tvättsäck) över brädor och balar med isolering är värre än ert! ;-) Jag har också jobbat en sväng på Granit för några år sen, trevligt där!



Vad skönt att du känner dig lite bättre nu också!

2009-08-20 @ 19:38:09
URL: http://fridasfina.blogspot.com
Postat av: Ylva

Det var ju ett jättebra förslag på slogan för Granit... Jag är helt besatt av boxar, burkar och lådor, och har mååånga. Har dock inte bättre ordning för det.

2009-08-20 @ 22:35:05
URL: http://darlingthings.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0