My mothers recipe box



Min mamma har en såndär fin receptlåda från 70-talet, som jag har fått av henne.
Jag och Jens är ganska hopplösa vad gäller matlagning och det blir ofta musli eller gröt till kvällsmat.
Men de fina bilderna inspirerar mig och jag blir faktiskt sugen på att tillaga rätterna, eller iallafall förstora bilderna och hänga dem på väggen.

Vardagsmat är ju verkligen inte roligt. varje dag ska man komma på nått nytt.
Därför tänker jag lägga upp några av korten här som förhoppningsvis hjälper er i köket.

De är inte GI-vänliga inte heller fashionabla, men de smakar gott och påminner om barndommen.
Börjar med något litet:



Translation: Mother gave me her recipe box from the 70s. I love the way the cards look. Unfourtunantly they are in swedish so all of you wont understand them, but you can always looka t the pictures.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Å andra sidan var folk inte lika feta förr som idag, så nästa trend kanske kan vara receptlådemetoden. Husmanskost är ju inne igen har jag hört...

2009-08-24 @ 21:32:18
URL: http://hannanonien.blogg.se/
Postat av: christin

...den där champinjonmackan har jag gjort massor av gånger, men burkchampinjonerna byttes så småningom mot färska. Det måsta vara samma receptbox som jag haft. Den inledande texten säger mycket om tiden. ..när man någon kväll efter Tv-tittandet är sugen på något extra.... och pajen som överraskar med sitt innehåll...

2009-08-25 @ 06:52:39
Postat av: Tant Grön

Mums, en sån låda vill jag också ha!

Postat av: kristin

Tack för tipsen, fantasin sinar här hemma då och då... Roligt att ha en sådan låda.

2009-08-25 @ 10:20:48
URL: http://krickelin-krickelin.blogspot.com
Postat av: Jenny

jag är så trött på all tjat om gi mat!

2009-08-26 @ 08:56:27
URL: http://jennyk.blogg.se/
Postat av: Lena

Å, jag hade en sån, men veti sjutton var jag gjorde av den. KAN jag ha slängt den? Attans också...

2009-08-26 @ 18:39:37
URL: http://losformos.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0