Se så nuttig pluttig oljeriggen är...



Bathtub IV from Keith Loutit on Vimeo.

Ni vet den där pipiga lilla fjantiga rösten vissa har när de pratar med en liten liten hund som typ har ett litet litet plåster runt sin lilla lilla tutti nuttiga svans? Ja den! Den lade jag mig till med nu när jag såg denna videon.

Och se så sött allt är. T.o.m oljeplattformen är ju liten och söt.
Men det e inte dockor. Det är tilt-shift-minature faking.. Alltså massor med bilder fotograferade med en stillbildskamera med specialobjektiv, som ger den där dockfilms feelingen. Läs mer om det här! Och se fler av Keith Loutits filmer här!

Translation: This is very cute. Keith Loutit is very talented and has made some Tilt-Shift-Minature-Faking-movies. See more here! and read more about Tilt-Shift here!

Kommentarer
Postat av: CA

Så fin den var och de andra jag hittade av honom. Det ser verkligen ut som dockor!!

2009-02-24 @ 21:14:26
Postat av: Maria

SÅ kul! Har aldrig sett något liknande!

2009-02-24 @ 21:51:32
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Sammy Rose

Maria: Nej visst är det häftigt. Jag hade inte sett det tidigare heller.

2009-02-25 @ 09:43:31
URL: http://sammyrose.blogg.se/
Postat av: Anonym

å hoppsan han åkte ju i vattnet!

2009-02-25 @ 10:48:46
Postat av: Sammy Rose

Anonym: Hah ja, precis så tänkte jag med när han trillade i.

2009-02-26 @ 08:27:37
URL: http://sammyrose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0