Mönster till alla som vill ha

Denna kofta hade jag som barn.
Mamma hade stickat den till mig och stickade en likadan till Viola när hon var bebis.
Precis som med mig blev den välanvänd och det stickades tillslut på extra längd i takt med att vi (jag & Viola) blev större.
Idag hittade jag det mönstret.
Jag vet att det finns besökare med riktigt flinka fingrar, så e det nån som vill ha det får ni det gärna.
Jag kan maila er den högupplösta beskrivningen. Kommentera och ange er email där. Alltså inte synlig men i email-fältet.



Translation: Mom knitted this jacket for me when I was a baby. She also made one for Viola when she was born.
I found the instructions for knitting it today.

Kommentarer
Postat av: fnurr

som om man inte har tillräckligt att göra. nu blev jag sugen på att sicka också!

tar gärna stickmönstret om jag får.

tack och trevlig helg!



försökte mejla till angivna adressen. det gick inte!

tilläggas kanske att jag har mac.

firefox som webläsare.

2009-01-16 @ 16:21:53
URL: http://fnurr.blogspot.com
Postat av: Jenny Sammy Rose

Jamen länken var paj, nu har jag ändrat det, så man får kommenter här istället.



Jag tycker absolut att du ska sticka. Speciellt denna. Jag scannar in den till dig direkt.



Hämtade ut paketet och vi är MYCKET nöjda. Snart.. ska jag visa..

2009-01-16 @ 16:30:41
URL: http://sammyrose.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag hade gärna sett hur din såg ut med Jenny. /Sofie

2009-01-16 @ 17:04:53
Postat av: Smamman

Hej! Jag skulle gärna vilja ha mönstret. Den var ruggigt snygg i brunt. Bra med dragkedja också så man slipper dra den över huvudet. Jag är rätt ny på stickning dock så jag hoppas man inte behöver vara sådär jätteflink :-)

2009-01-16 @ 19:39:56
URL: http://sindribloggar.blogspot.com/
Postat av: jessica

ojoj, så fin!

2009-01-18 @ 14:32:07
URL: http://livetsomfamilj.blogspot.com
Postat av: Anonym

jättefin kofta! dags att lära sig sticka av mormor

2009-01-19 @ 20:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0