Keeping my documents in order



Så här ser det ut när jag sitter med vår bokföring. Det är otroligt tråkigt. Jag har försökt några olika grejer för att muntra upp mig. Först började jag med att ha Dallas på Tv´n i bakgrunden, men det gjorde det bara ännu värre, ni förstår den säsong jag drog igång är den säsong då Pam och Bobby genomgår sin Skilsmässa. Ni vet då Katherine (Pam`s syster) och JR (Bobby´s bror) gör allt för att separera dem. Och de lyckas ju med det, så länge, att Pam hittar Mark och Bobby hittar Jenna (Elvis fru). Sen slutar ju det hela med att Jenna blir kidnappad av sin Italienska make och Mark fejkar sin egen död, men då går Bobby och blir skjuten ( av Kathrin om jag minns rätt). Så smärtsamt att ha det i bakgrunden.
Gick istället över till att läsa senaste Family Living, hur detta skulle underlätta vet jag inte. Nu har jag istället satt igång Michael Macdonald på spelaren och tagit fram glass ur frysen.

Translation: It is one of those day: book keeping days, I don´t like it. Papers everywhere in no order at all. To brighten things up I have been watching Dallas at the same time. But it got me even more depressed. You see the season I have been watching is the one where Bobby and Pam are splitting up thanks to the up-to-no-good-JR and Pamelas coniving sister Katherine.
I turned that off and started the Ultimate Collection of Michael Macdonald instead. That and ice cream might get me through the night.

Kommentarer
Postat av: Lotten

Ha, ha.. det låter precis som mig när jag skall göra något tråkigt ;) Men herregud vad mycket du minns från Dallas-serien.... Jag är helt imponerad!

2009-06-15 @ 20:43:33
URL: http://ornnastet.blogspot.com
Postat av: Sarah

Å vilka homewreckers! Och vilken dramatik det var där i Italien. Jag har inte kommit så långt än. Där jag är nu så försöker Kristin nästla sig in och sno Bobby - med lite hjälp av JR såklart (Pam bor på hotell eftersom JR har försökt sätta dit Cliff för mordet på Julie Grey). Men det är så tidigt i serien att det inte är den riktiga Kristinskådisen än. Och Bobby kallar Pam för Pammy. Det går faktiskt inte att tröttna på den där serien.

2009-06-15 @ 21:13:06
URL: http://www.mrslucky.blogspot.com
Postat av: Cim

Sänder lite kraft från vår nu löjligt stökiga lägenhet. Och så kan väl du sända lite energi i morgon till mig när jag ska itu med stöket och livet i största allmänhet? It´s a deal, menar jag!

2009-06-15 @ 22:07:48
Postat av: Sammy Rose svarar

Lotten: Jag minns nog det mesta från den serien faktiskt.



Sarah: Ja hujeda mig , som emils mamma säger. Pam + Bobby =4-ever



Cim: It´s a deal.

2009-06-15 @ 22:29:12
URL: http://sammyrose.se
Postat av: Matilda

haha, du och jag bokför på liknande sätt märker jag... :-)

2009-06-15 @ 23:29:23
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Tant Grön

Ha, ha, ha! Lycka till.

Jag kom hem nu kl 00:02, har suttit med ett företag vars deklaration skulle va inne idag och int eblir det roligar med Dallas i bakgrunden tyvär, för det är ju helt enkelt inte roligt. Enda tipset jag har, vänta inte till sista sekunden, det är så satans svårt att komma ihåg en transaktion som saknar referens så långt efteråt. Nej nu är jag nog inte ens begriplig, är så satnas trött, siffrorna snurrar runt i huvudet på mig. Igår kom jag inte hem förren 21:30 och idag kom jag hem imorgon, ha, ha.



God natt!

Postat av: Alexandra

Hysteriskt roligt! hhahahaha

2009-06-16 @ 18:10:14
Postat av: fru A

hmm, man borde se om Dallas hör jag! hoppas det gick bra till slut, bokföringen vill säga...

2009-06-16 @ 22:43:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0