Veganer som cyklar och ambulerande massörer

Hemglassbilen har precis varit här.
Vilken bra idé det är! Vi handlar alltid av den. Även bokbussen använder vi flitigt.
Jag hade kunnat köpa det mesta ur bakluckan på en bil. hahha. Tänk er bara: "Livsmedelsbussen", med mjölk, välling, blöjor och lite grönsaker.
Eller"Tidningsbilen" eller "Blomsterbussen". Där hade jag handlat.
Man kan ju få plats mycket i en sån liten skåpbil. T.o.m en hel verksamhet: Frisör, Optiker eller massör kanske?

Jag gillar även "Drive Thru", väldigt bekvämt, speciellt om man har småbarn som sover ibilen. En granne till oss berättade att hon kört iväg för att köpa mjölk då hennes baby somnat i bilen. Så istället för att väcka henne och gå in i en matbutik hade hon köpt mjölk på McDonalds Drive thru. Dyrt men enkelt.

I Usa finns Drive thru på många affärer: Apotek, Spritaffär (!) och på de flesta restauranger. Och kolla detta miljövänliga alternativ: Ett Vegan Bageri med ett "Bike Thru Window".  Är man i Portland borde man ju testa det.
www.blacksheepbakery.com Deras slogan är "Vegan Treats That Don´t Suck"
 
475052-90

Kommentarer
Postat av: Alex

Grymt bra ju!! jag vill till portland!

2008-04-09 @ 10:47:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0