Ojoj ursäkt av mig krävs

Tidigare idag anklagade jag författarna bakom Days Of Our Lives för att ha stulit handling från LOST-serien.
Detta var ju helt fel av mig. Som tur var har Meme från eminenta days.nu varit här och slagit mig på fingrarna.
I kommentarsfältet fick jag läsa:
"Men Days of our Lives avsnitten som vi ser nu om ön är ju inspelade två år INNAN Lost kom, så frågan är vem som har snott idéer från vem... Författarna till seriösa serier får tydligen sno idéer från andra mindre seriösa serier."

Det borde jag ju begripit.

Förlåt



Kommentarer
Postat av: Jens

Förlåt en amatör, men visst visades säsong 1 av Lost, år 2004. Dvs samma år, som de Days-avsnitten som TV3 nu visar, spelades in? Har jag missförstått det hela?



Jens

2008-08-20 @ 21:43:16
Postat av: Jenny sammy rose

Gjordes det kanske samtidigt. Som Ants och A Bugs Life.

2008-08-20 @ 22:16:03
URL: http://sammyrose.blogg.se/
Postat av: MeMe

Jens: Nej, Lost började filmas och visas 2006. ;)

2008-08-21 @ 00:54:07
Postat av: MeMe

Hehe, sen är jag väl inte riktigt från "eminenta Days.nu" men jag skrev den som URL! ;) Hittade till din blogg från Daysbloggen på trean.



Men visst är det skumt mycket som är likt mellan Days-04 och Lost-06! De skulle nog aldrig erkänna ändå om de blivit "inspirerade" av en såpa.

2008-08-21 @ 01:00:56
Postat av: Jens

MeMe:

Enligt 'wikipedia', sändes pilotavsnittet, sept 2004 i USA. Kanske är även det för sent för att det skall ha kunnat inspirera daysförfattarna?

%28TVseries" rel="nofollow">http://en.wikipedia.org/wiki/Lost(TVseries)

Jens

2008-08-21 @ 07:36:05
Postat av: Jenny Sammy Rose

God Morgon. Vad spännande detta blev. Eftersom days.nu var lämnat som url, tog jag för givet att det var experter vi hade att göra med. men jag hade kanske rätt iallafall.

2008-08-21 @ 07:54:05
URL: http://sammyrose.blogg.se/
Postat av: MeMe

Aha, jag tittade på min DVD-box av säsong 1, och där står "inspelningsår 2006", men det kanske är fel då... Men ö-avsnitten av Days började Maj 2004 i USA. Kanske båda serierna blev inspierade av nån helt annan serie. Expedition Robinson? ;)

2008-08-21 @ 10:31:35
Postat av: jens

MeMe:

Intressant att du tar upp just Expedition Robinson. Misstänker starkt att skaparna låtit sig inspireras av boken "Robinson Crusoe". Den är från år 1719, vet ej vilken månad dock.



Jens

2008-08-21 @ 10:53:31
Postat av: Maja

Jens han kan beundransvärt mycket om Days. Billiga män säger – öh, jävla serie medan andra, som kanske är mer trygga i sig själv säger, ehh va i helskota tittar ni på men hmm Stefano har inte synts till på ett tag. Den sistnämnda lutar åt Jens :-)

2008-08-23 @ 10:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0