Rörigt hem, som en gång var jäkligt städat

Idag städar vi på vinden. Det är jobbigt. Man börjar med att vara tuff och kännslokall: "Den kan vi kasta" eller "Släng skiten", men så tittar man en extra gång där i kasthögen, där det ligger nån gamal porslinhäst, en trasig lampa eller en missfärgad tröja. Och så tänker jag, "hästen kan ju Viola ha på sitt rum, lampan kan lagas och tröjan, ja , den går ju att färga om" och så blir man trött. Trött på att göra massa val.
Pratade med en släkting om detta. Han berättade att han skulle rensa ut ett förråd som skulle rivas, efter att han stått och kollat på det en stund bestämmde han sig för att istället bara jämna det med marken. Förrådet revs med alla prylar innuti. "Änsålänge har de inte saknat något av det", berättade han.Härligt, vilken känsla av frihet.

På vinden har vi några grejer som jag bara inte kan kasta: Ett komplett screentrycks-set. En skitsnygg retro-barnvagn, en skitsnygg retro-sittvagn, en väv (!), tre st. biosalongsstolar. Allt väldigt skrymmande, hör av er ifall ni är intresserade.

Vi rensar ut för att kunna renovera vinden. Vi ska få tre nya rum däruppe. Blir nog en hel del renoveringinlägg då.

Eftersom det kommer ett nytt nummer av Mama nästa vecka tror jag att det är ok att jag visar vårt reportage därifrån nu.
Så här ser det ut hemma hos oss om det är väldigt städat!


Kommentarer
Postat av: Jonasn

Riktigt snyggt hem, man får ju faktiskt lust att köpa den där tidningen :-)

2008-08-18 @ 09:34:23
Postat av: Jenny Sammy Rose

tack för att du kollar och kommenterar min blogg. Gillas

2008-08-22 @ 22:06:27
URL: http://sammyrose.blogg.se/
Postat av: malin

Jag läser aldrig mama, den känns rätt oaktuell då jag inte har några barn (din söta unge får det att kännas lite frestande, dock!), men jag gillar deras inredningsreportage, och kollar alltid! Lika med family living - är kanske egentligen fel målgrupp, men bra inredning!

2009-03-19 @ 13:55:53
URL: http://malinmaskros.blogg.se/malinmoblerar
Postat av: jennie

hej! nu är det ju ett tag sedan detta inlägg skrevs, men finns barnvagnarna kvar..?

mvh jennie

2009-05-24 @ 14:40:02
Postat av: Danne

Är också mycket intresserad av barnvagnarna!!

Speciellt retro sittvagnen!

Är det sulkymodell på den??

[email protected] är min mail.

Hör gärna av dej så jag vet om dom finns kvar..



Mvh// Daniel

2010-12-26 @ 22:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0