Väggmålning: billig dekoration






Jens vill göra en väggmålning i vårt vardagsrum, med spritpennor. Feta sådana.
Det kommer bli fint, det är jag säker på.
Vi har gjort ganska många väggmålningar tillsammans. Jag och Jens. Han har ritat, jag har fyllt i.
Foto ovan tog jag i en källarlokal som vi hyrde på Augustenborg i Malmö. Axwell står framför ett mugshot som Jens designat. Inte ens en liter färg gick det åt men flera timmars arbete. Tjejen med flätorna hade vi också i källarlokalen. Det är Märta, en tjej jag plåtat. Med sina flätor och bleka hy passar hon förträffligt fint i endast svart och vitt.

Sista bilden är ifrån vårt förra hem, en lägenhet i Malmö. På dörrarna målade vi seniorfoton från en gammal High school yearbook. Det skulle vara grått och svart, men vi blandade fel.

Sen vi köpte huset har det bara målats på väggarna av Viola. Vi vuxna har ju bara gjort tapeter, men nu så , nu blir det snart en ny väggmålning här på bloggen.


Kommentarer
Postat av: Mary

Coolt, man ser direkt att det är Märta :-)

2008-08-19 @ 09:01:33
Postat av: Jenny Sammy Rose

Ja, men hon har ite flätorna kvar nu tror jag

2008-08-22 @ 22:03:48
URL: http://sammyrose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0