Några sista-minuten julklappstips från mig.



Gör det själv julklapp:
Ett år gjorde jag ett påslakan till Jens med "Holy Diver" texten tryckt på.
Jag köpte ett vitt påslakan och lånade bokstävs-schabloner och färg av pappa, som e billackerare. (Annars kan man ju köpa sånt på panduro.)
Sen var det bara att börja trycka. Min syster hjälpte mig med trycket och å vad vi skrattade. Som ni vet är ju billack ganska starkt. Och osen steg mig åt hjärna och jag skrev fel på några ställen. Tex. går det att läsa: Ride the the the the tiger. ( det ska bara vara ett "the")

Pärlplattor:
En klassisk julklapp här hemma.
På bilden ser ni Superman och Woody Allen, dem fick Jens mamma ett år. Andra vi gjort är : Dolph Lundgren, Van Damm, och Agent Cooper och Laura från Twin Peaks. Skitsnyggt, billigt och roligt att göra.



Böcker.
Jens har köpt boken Poster till sig själv i julklapp i år. De flesta känner nog till Poptidningen som nu har sina samlade bilder i detta verk.  Färgstark och kul med mycket bilder såklart.

Joyce Carol Oates: BLONDE: Enligt mig:världens bästa bok. Alla Marilynfans måste läsa den.
Medans jag läste den var jag inte kontaktbar, Jens hatade den tillslut och gömde den för mig. Varje kväll nya gömställen. Tvättkorgen var en av hans favoritplatser, minns jag.
Göran Hägg har beskrivit boken sä här: "Rena rama konstverket. Blonde är en litterär triumf"



Sen måste jag ju tipsa om en av våra egna produkter.
Jens tryck I HEART TV. Hade jag inte redan haft den hade den stått överst på min önskelista.
Vanligtvis en veckas lev. tid , men i måttet 30x40 cm finns den hemma. 300 kr ink frakt. För omedelbar leverans.


Kommentarer
Postat av: Anonym

God Morgon. Men hur ska man kunna göra så fina pärlplattor? /Tomten

2008-12-19 @ 08:41:01
Postat av: Anna

Jag vill gärna se Laura!

2008-12-19 @ 09:43:12
URL: http://www.styleroom.se/
Postat av: Johanna

Åh vad jag gillar din blogg! Inspierande!! Jag blir väldigt sugen på att göra en egen pärlplatta, men hur gör man? Finns det nån mall eller får du till Supermans feja perfekt så där på fri hand?

2009-01-11 @ 13:42:34
URL: http://hejlillo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0