Tomten kommer bara till dem som har målat klart



Varje kväll denna vecka har jag avslutat dagen med att köra till posten med kundpaket och med ärenden till Rusta.
Varje gång har jag köpt typ samma saker där: Knaststopp, penslar och rislampor.
Samma kille i kassan var gång. "Renoverar ni?"
"Ja. Vet du inte att man får bara presenter om man blivit färdig" tänker jag till svar.

På väg hem kör jag lite för fort med knytna nävar, inte för att jag e arg, utan för att jag e stressad.
"Skriv en lista" Säger Jens, det brukar jag säga till honom när han har mycket att göra. 
Men jag har en "kundleverans-lista" en "renoverings-lista" en "boksluts-lista, en julklapp-lista"en "inköps-lista" osv,osv.
När man har mer än två listor slutar de fylla sin funktion.

Nu när jag läser detta tänker jag att jag låter knäpp. Problemet är att jag är sån tidsoptimist. Och jag hinner nästan alltid med allt. Men igår var jag fast mitt i alla lösa trådar och då var det inte så kul.

Så, skönt, nu har jag skrivit av mig lite.
Längtar till julfriden. Den som jag nu stressar för för att hinna med.




Kommentarer
Postat av: Mary

XOX from me 2 u!!! Allt blir bra, precis som alltid!!!

2008-12-19 @ 08:16:47
URL: http://marylou.bloggagratis.se/
Postat av: Sylwia

Då kommer inte Tomten till oss!!! ;(

2008-12-19 @ 11:10:09
Postat av: Mary

så då har det gått 24h. Tänk så snabbt tiden går! Känns det bättre nu gumman???



Kramar

från

M+M

2008-12-19 @ 17:17:37
URL: http://marylou.bloggagratis.se/
Postat av: Petra

Känner väl igen mig, är också tidsoptimist som alltid har en massa snurrande måsten i huvudet. Var på kurs i Personlig effektivitet(!)för ett tag sedan, fick en del tips för bättre Att-göra-listor med mera! T.ex: Ha inte många lösa listor utan en liten bok där du listar under olika kategorier, förslagsvis: Mail att skicka, samtal att ringa, ärenden på stan, saker att göra hemma. Så kan du beta av mail när du är vid datorn, men behöver inte tänka på dem när du är ute på stan.

Skriv inte svepande rubriker som innefattar flera aktiviteter, utan skriv bara upp exakt det som är nästa steg (inte "skicka kundpaket", utan "kolla porto, Petras paket" om det måste göras innan du postar det). Äsch det blev lite långt och invecklat att beskriva här, men det är inte så dumma metoder! Tanken är att avlasta hjärnan på bästa sätt. Ta det lugnt nu, ha en skön jul!

2008-12-19 @ 17:30:36
Postat av: Ida

Tack så mycket, jag hoppas också jag vinner tavlan, den är ju så fruktansvärt vacker! En sådan tavla som man kommer ge all sin kärlek till när den väl hänger hemma hos en =)



Petras tips där uppe var faktiskt bra. Kursen låter spännande. Nu tycker jag nästan att man kan lägga undan alla renoveringsplaner åt sidan och bara fokusera på JULEN! Så har jag gjort i alla fall. Lämnat lägenheten och åkt hem till mamma och pappa (jag är deras lilla flicka) där jag ska stanna över jul. Med andra ord har jag lämnat alla tankar på inredning, renovering, vilket kakel man ska köpa, det billiga alternativet som passar plånboken bättre eller det dyra bara för att det är så fint så....... blabla.



Stressa kan man göra efter den 24e ;-)

2008-12-19 @ 20:53:47
URL: http://bblue.blogg.se/
Postat av: Li

Kära Jen.... Tomten kommer alltid till folk med hjärtat på rätta stället. Jag stressar också men jag lärde mig av en klok människa för några år sedan att man ska inte tränga undan sin stress genom att tänka: "Usch, när fy vad jag stressar, det här är inte bra för kroppen,nu får jag försöka dra ner på tempot....etc etc" Däremot ska man tänka: "Ja ja, jag är lite stressad, so what liksom". Kroppen tar inte skada av lite stress. Så länge det är "positiv stress" och det blir det när man ser det ur en annan synvinkel. Det här blev lite rörigt, men du förstår säkert.

2008-12-19 @ 21:55:44
Postat av: Jenny sammy rose

God Kväll! vilka härliga långa kommentarer.

Petra: den kursen hade jag gärna gått. älskar det där med att boka av från listorna. och det där med att separera de olika områdena.



Och LI:Precis. jag kan ju inte dra ner tempot jag är ju redan igång. och det tar ju slut efter ett tag. och då känns det så skönt att man hunnit med allt (det mesta.)

Förresten har både Petras och Lis bild blivit klara idag. Känns skönt.



Och Ida: Tack. Jag hoppas verkligen du vinner.



God kväll

2008-12-19 @ 23:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0