Ny teknik i vårt loppishem

475052-66

Så har vi köpt en laptop. Efter att jag spillt ut en kopp kaffe över vår senaste så dog den. Föga förvånande.
Det är nästan två år sedan. När vi sedan flyttade till hus fick både Jens och min stationära plats så behovet av en laptop försvann. Viola är på dagis tre dagar i veckan, och då är det ju fritt fram att jobba vid datorn, men de andra dagarna, då hon e hemma är det nästan omöjligt. Så fort jag går upp till mitt "kontor" blir hon arg och kallar på mig oavbrutet. Däremot bryr hon sig inte ett dugg om vad jag pysslar med så länge jag är på samma våning som henne. Jag förstår henne, men det är ganska frustrerande eftersom mitt arbete består mycket av att ta emot ordrar och svara på mail. Så även de dagar då jag är "ledig" vill jag ju ha datortillgång.
Perfect Solution är ju då en laptop!

Eftesom Jens var i stan igår stack han till The Phone House som hade ett superbilligt erbjudande.
Väl där visade det sig att man inte kan köpa direkt över disk, det är nämligen beställningsvara. "Vad ska man med butiker till då? "frågade Jens och gick.
Igårkväll köpte vi istället en via nätet, och den skickas hem. Lovely.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0