Good Morning



Tisdag. Andra jobbdagen.
Jens har börjat rita igen och hängt upp nya takrännor. Viola har börjat på dagis.
Hon tycker att det är sådär trevligt.

Jag har massor med jobb att göra, men jag måste säga att det är svår att komma in i jobbandet igen.
Vi har ju varit lediga i detta hus nu i flera månader och nu ska plötsligt jobb-andan infinna sig i samma hus.
Ibland hade det varit skönt med ett kontor på annan adress. Det är mycket sällan jag känner så, men just idag känner jag så.

Translation: Second workday. It is hard focusing on work after a long summer vaccation.
Viola is not enjoying daycare. I hope that will pass.

Kommentarer
Postat av: schweiziska

I feel so much with you! As you see, am I surfing round in the world instead of working. My heart is still on vacation... Shame on me! Hope, your after-vacation-hangover will pass soon! Greetings from Zurich

2009-08-18 @ 09:14:55
Postat av: Sammy Rose

Nicole: i am working on your photos now! And it actually is making me feel better. it was so nice meeting you.



Jens just got back from taking viola to daycare (dagis) and it had been awful. She had been so sad when he left, and that is terrible to have to do. She usually loves being there but hates the saying good bye part. i hope it will pass.

2009-08-18 @ 09:42:23
URL: http://sammyrose.blogg.se/
Postat av: Silla

Jenny, precis så jag kände idag. Därför surfar jag runt istället för att jobba.

Idag hade jag önskat att jag hade en annan adress just för att jobba..

Men men vi får bara ta tag i det.

KRAM Sylwia

2009-08-18 @ 10:47:33
URL: http://sillas.blogg.se/
Postat av: Tant Grön

God morgon!



Jag jobbar också hemmifrån och trivs för det mesta med det, men ibland känner jag så där att det skulle va skönt att inte se hemmet när jag försöker koncentrera mig på jobb.



Jag tänkte lösa det genom att flytta ner i källare. Vi har en ytterdörr till källaren, så planen är att gå ut genom dörren här uppe, låsa och gå in genom dörren i källaren och vips så är jag på jobbet.



Ha en fin dag!

Postat av: Maja

Men om man gör om ett rum i huset, sätter in nya gardiner, blommor, annan matta och sätter upp en skylt där det står arbetsplats så kanske det piffar upp lite.

Just det, innan man kliver in i rummet, tar man på sig kappan och går ett varv runt huset för att "komma" till sin arbetsplats.

2009-08-18 @ 12:42:46
Postat av: julia

Kom igen! Jag dör snart av nyfikenhet. Ha ha. Kram till dig!

2009-08-18 @ 19:24:34
URL: http://juliasvardag.blogspot.com.
Postat av: fru a

usch, det är jobbigt när dagis inte är roligt... hoppas det lättar när hon värmt upp lite!

2009-08-18 @ 21:26:48
Postat av: Mary

Det är bara att ge sig på det... så säger folk till mig iaf. Om 1½v börjar vardagen och jobblivet för mig igen... fattar inte, hänger inte mer och framförallt vill inge :-(

2009-08-19 @ 06:17:32
URL: http://marylous.blogg.se/
Postat av: lisa

vet vad du menar. så känner jag också ibland, att åh vad skönt det vore att ha ett kontor! men så de dagar man sitter i myskläder, inpackning i håret och klockan är sisådär halv fyra på eftermiddagen är man väldigt glad att man är hemma!! jag tror aldrig att jag kommer skaffa ett kontor. däremot skulle et vara skönt med en studio. jag siktar på ett hus med stooor källare om några år... kram

2009-08-19 @ 09:10:38
URL: http://lillymaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0