A promise is a promise



Idag har vi köpt gran och pyntat huset. Mamma har varit här och storstädat köket. Det börjar bli riktigt juligt här. Viola har tränat på Luciasångerna som ska sjungas på dagis imorgon.
jag lovade bilder på våra fynd från igår, men dagsljuset tog slut för snabbt. Därför får ni bara se dem som lämpar sig i mörker.
Som de nedan:
¤Mässings(?)hjort i fönster. Under min favorit-jul-sak: neonhjärtat från Rusta.
¤Viola fyndade så mycket porslinssaker på loppisen igår att vi belv tvungna att sätta upp en extra hylla i hennes rum.
¤Jag kunde inte tro mina ögon när Viola hittade tomteansiktet i en antikaffär (precis som den jag bloggat om här)
och fick den dessutom gratis!!
¤Och sist den vackra mässings(?)hjorten igen tillsammans med söta tomtar. Nästan gratis.



Translation: I said I would show you some of our finds today, but I ran out of daylight.
So I only have a few to show you: the ones that look good in the dark. Viola and i have been working on the Christmas vibe here today, and I think we have done a pretty good job.
1. Lighting candels in the kitchen. Jens is telling us about all of the hazards.
2. My best Christmas decor: the neon heart. Bought a few years ago.
3. Viola´s fleamarketfinds. A tray filled with joy.
4. I couldn´t belive it! Viola found this Santa at a fleamarket (just like Kicki´s) and got it for free!
5. Small adorable Santas with candels almost for free and a dear (or some kind of wildlife) with a broken horn also almost for free.
I love thirftshops.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0