Andra människors TV-minne DEL 2

Tvn är älskad av många, det har vi ju vetat sedan länge.

Nu fortsätter jag med fler TV-minnen från bloggare som jag läser. De förra kan ni läsa om här.
Jag vill gärna höra fler. Kommentera på bara!



Först ut denna gång: Emmas Designblogg. Som jag följer slaviskt.
De flesta av er har säkert varit inne på denna blogg. En av de mest besökta inredningsbloggarna i sverige. Jättefin samling av bilder och inspiration. Emma är ingen stor TV-fan egentligen men minns som barn detta:
Kommer inte på något som har med tv/film att göra, däremot får jag lyckokänslor i magen när jag tänker på de gångerna pappa lät mig hyra Nintendo i videobutiken, och jag fick sitta uppe hela natten och spela Super Mario. Det gick ju inte att sejva på den tiden, så mycket coca cola och sega bilar gick det åt för att klara spelet.





Denna blogg har jag precis hittat; Fingerspitzengefuhl, blivande barnmorska som syr och pysslar så fint. Bloggar på Family Living. Johanna kommer från en tv-älskande familj, som döpt en son efter Martin Ljung och en annan efter Hulken. Hon minns inte titeln på denna film, som fick henne att gråta som barn:
Jag är liten och sitter och tittar på barnprogram.
Det handlar om en flicka som lever i en färglös värld. Inte en enda blomma finns det, allt är grått och trist. Sen plötsligt börjar världen få färg och knopparna slår ut, men då förbjuds hon att gå ut i det. Jag har nog aldrig gråtit så mycket framför TVn.
Sen kan jag se de sista minuterna av sista avsnittet av six feet under hur många gånger som helst.


Translation:
Some more "most memeroble TV-moment". Bloger Emmas Designblog (blogs in english) talks about Super Mario as her all time favourite. And Fingerspitzengefuhl: tells me she can watch the last minutes of the final scene of "Six feet under" over and over again.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Jag kom till att tänka på det igen om översättning av bloggen. På denna blogg http://roomservice.blogg.se/index.html går det att översätta hela bloggen till engelska som du vill med din. Kolla in hur hon har gjort.

2009-01-06 @ 15:30:56
URL: http://nakirlu.blogg.se/
Postat av: Emely

SVAR; Ska jag vara ärlig så minns jag inte om jag gjorde det själv eller ej, jag minns bara att jag tog hjälp av en tjej som är dukig på designer. www.NICAAH.blogg.se , hon kanske är villig att hjälpa dig också =) Kram

2009-01-06 @ 17:51:14
URL: http://chicadulce.blogg.se/
Postat av: Daniel

oj får jag vara med i en intervju?



Oj vad kul!

Min adress e: [email protected]

2009-01-06 @ 21:53:14
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0