Excuse-moi, puis-je payer?

Som sagt, vi har spenderat dagen framför braskaminen.
Jag har legat insvept i filtar med laptopen i knät. Har jobbat med ett riktigt långt inlägg, som ni får nästa vecka.

Med en timmes mellanrum har jag varit nere i källaren och tvättat, vi har precis fått igång vår tvättmaskin efter två veckors strejk. En gång om året händer det att tvättmaskinen slutar fungera, varje gång hanterar vi det på samma sätt: Vi startar samma maskin tvätt om och om igen ibland flera gåner om dagen, med hoppet om att nu har den nog börjat fungera. Men icke. Tillslut måste vi bara ta tag i det det, denna gången var det filtret som var igensatt. Som ni kan tänka er gapar garderoberna nu tomma och det finns inte ens omaka strumpor kvar. Men idag fylls det på med ordning och reda här hemma.

En annan grej jag lyckats med är att bli prenumerant på den eminenta tidningen Milk idag. Det är inte så lätt när allt står på franska, men jag knappade in visakortets nummer där det såg ut att passa. Det känns bra jag missar den allt för ofta.




Translation: Today I became a subscriber to this magazin. Milk That is pretty much all I did today.

Kommentarer
Postat av: Becky

Hej igen!

Vad har du för utrustning i din kameraväska?

Jag har funderingar på att förbättra min kamerastatus under våren, även detta finns på min "to do" lista!

Ha en bra söndag

Becky

2009-01-18 @ 13:19:55
Postat av: Jenny Sammy Rose

Hej Becky! Jag kör en canon 5d. Den är superbra! Eller canonbra som jag så skämtsamt brukar säga.

Till den har jag några ljusstarka objektiv, så jag ska klara mig utan blixt till mycket. När jag plåtar porträtt har jag med mig en reflexskärm. I guld/vit.



http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=1558506

2009-01-19 @ 09:25:21
URL: http://sammyrose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0