Having a Michael day



Jag vet inte hur det varit med er, men jag har iallafall haft Michael på huvudet idag.
Dels har jag hittat ett par glittriga strumpor som passar bra men också spelat MJs musik på radion.

Eftersom jag är en TV-människa vill jag ju tipsa om lite Michael-relaterad-TV. Och så vitt jag vet har inte Michael gjort nått som är sevärt, förutom det där klippet när han dinglar sin baby utanför fönstret på 8e våningen. Därför tycker jag istället ni ska titta på Mister Lonely. Det är Harmony Korine (Gummo)  som gjort detta lilla mästerverk om en Michael Jackson-imitatör som lär känna en Marilyn Monroe-imitatör. Marilyn bjuder hem Michael till hennes lilla slott i Scottland där hon bor tillsammans med Charlie Chaplin, Påven, Abraham Lincoln och James Dean mfl. (imitatörer såklart).

Här kommer inledningen. Visst vill man genast se mer?


Translation: I don´t now about you, but I have had a Michael day today.
First off I found a great looking pair of glittery socks. And of course there has been a lot of his music playing on my stereo.

Since I like TV, I wanted to give you some good Michael-related TV tips. But except for the clip with him dangeling his baby from the hotel window I could not find anything worth writing about.
So instead I want you to see the movie (masterpiece) Mister Lonely by Harmony Korine (Gummo)
PLOT:
In Paris, a young American who works as a Michael Jackson lookalike meets Marilyn Monroe, who invites him to her commune in Scotland, where she lives with Charlie Chaplin and her daughter, Shirley Temple.
Watch the clip above it will leave you wanting more.

Kommentarer
Postat av: Heidi

Vilken grej lixom.

Igår natt när min man och jag såg vad som hänt kändes det som ett dåligt prank. Som om någon planerat något de tyckte var riktigt kul, fast sedan tyckte alla att det bara var osmakligt och sjukt.

Det blev tyst, så väldans tyst...

Och vi som inte änns lyssnat specielt på the king of pop.

Och nu... Död. Borta.

Det är som när Dianan dog. Det blev ett vakum. Och allt bara var om den döde i dagar, veckor, tv, radio.

2009-06-26 @ 23:24:43
URL: http://husethed.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Fortfarande i förnekelse!

2009-06-27 @ 08:07:52
URL: http://hannanonien.blogg.se/
Postat av: Skönt Hemma

´Ha en skön sommar! Nu tar jag lite sommarlov :)

2009-06-27 @ 09:56:09
URL: http://skonthemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0