I heart Amy Adams

Jag har precis upptäckt Amy Adams, hon är helt bedårande.
Igår såg jag Junebug, det var länge sedan jag såg en så bra film.
Om ett nygift par i Chicago som letar utställare till sitt galleri för "outsider konst".
På väg ut i landet passar de på att träffa mannens familj. En medelklassfamilj i North Carolina.
Stillsamt foto från vardagens medelklassamerika. Amy Adams ser ni med det röda håret och den gravida magen.
Här kommer trailern.


Om ni , precis som jag, inte kan få nog av vardagsliv i amerika ska ni även se Sunshine Cleaning.
Amy Adams är med i denna med. Här kommer trailern, även om jag egentligen tycker att den visar för mycket. Kolla bara den första minuten.

Kommentarer
Postat av: Tant Grön

Sunshine Cleaning blev jag sugen på att se, hade glömt bort den, men de hade inte den på sf-anytime, så det blev Dumping Sara Marshall på canal+ istället. Helt okej, gillar den filmen.

Postat av: Malin

Såg Junebug igår och håller med, bra film och Amy var helt fantastisk!

2009-06-28 @ 09:17:16
URL: http://monstermonstret.blogspot.com
Postat av: Karin

Junebug verkar fantastisk! Har Sunshine Cleaning kommit ut på hyr än? För sist jag var i videoaffären, letat mig svettig efter den och slutligen frpgar tjejen i kassan om var den står skrattar hon och säger; "har den ens kommit på bio än". Där fick jag gå hem besviken med svansen mellan benen.



Alltid lika glädjefyllt att läsa din blogg! HURRA!

2009-06-28 @ 23:22:28
URL: http://karinsvirrvarr.blogspot.com
Postat av: julia

Tack för tips! Jag lyckas aldrig pricka in en bra film. Ska banne mej gå och hyra dessa två i dag. Det får bli filmtajm och fotbad i kväll. Ha det bra!

2009-06-29 @ 10:33:07
URL: http://juliasvardag.blogspot.com
Postat av: Tant Grön

Jag upptäckte efter att ha diskuterat filmen på en annan blogg, att jag blandat ihop den svenska titeln med den engelska, jag menade altså FORGETTING Sarah Marshall eller alias Dumpad, ha, ha. JAg har kallat filmen för Dumping Sarah Marshall i ett halvår, hi, hi. Dumping, finns det överhuvudtaget ett ord som heter så? Annars har jag skapat ett nytt, inte fy skam det :-)



Junebug såg jag för några månader sedan, helt okej film, lite sorglig men ändå hoppfull.



Hoppas ni har det bra i sommarvärmen.

Postat av: Sammy Rose svarar

Tant grön: Dumping är ju iofs ett bra ord.



Malin: Vad roligt, jag är så förälskad i den filmen. Det finns så mycket som tilltalar mig i den filmen.



Karin: ja, se JUnebug. Men ojsan vad tokigt med Sunshine cleaning, ber om ursäkt för det. Men Junebug är bättre, så börja med den.



Julia. ja, junebug finns i allafall ute. hyr den, ha det så trevligt.

2009-06-29 @ 19:31:06
URL: http://sammyrose.blogg.se/
Postat av: ­-Milly-

åh vilken fin blogg du har :)

allt bra med dig idag?



Ska vi följa varandra via bloglovin'?

Kram!

2009-06-30 @ 07:36:28
URL: http://designbymilly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0