Shopping for food in ashland



Så här ser det ut i mataffären där vi handlar. Det är en liten närbutik som har det mesta.
Spritavdelningen tar upp 50% av affärens utrymme och på söndags morgon är den helt avspärrad. Man får inte handla sprit då nämligen. Men efter klockan slagit middag är det fritt fram igen.

Mataffärerna här är det bästa. Förpackningarna är så fina och även i en liten affär har man valmöjligheter på allt.

Translation: this is what our grocery store looks like, incase you were wondering.

Kommentarer
Postat av: Maja och Josefin

Så roligt med bilder fr. mataffären.. kan du inte ta fler? Från olika

2009-03-26 @ 16:20:17
Postat av: Therese

Åh visst är det härligt med mataffärer utomlands!♥

2009-03-26 @ 16:26:41
URL: http://www.theresehimmer.blogspot.com
Postat av: Anonym

Älskar Betty crocker cake mix och icing!

2009-03-26 @ 18:10:46
URL: http://mannagryn.blogspot.com
Postat av: Maja

Håller med Therese, jag ääälskar mataffärer utomlands.

2009-03-26 @ 18:17:22
Postat av: Anonym

Håller också med, älskar mataffärer utomlands och blev mobbad för detta när vi var i frankrike i somras, och mina kompisar tyckte jag var knäpP

2009-03-26 @ 18:47:31
Postat av: Maja-Stina

Finns det alltså en lag som säger så: spritfri söndag?

2009-03-26 @ 19:36:23
URL: http://www.majastina.driftig.nu
Postat av: Karin

Bästa mataffären utomlands är Whole Foods som finns i USA/Canada och en i London! Helt fantastiskt! Jättefina bilder från landet i väst - man får lite längtan! Bodde i USA i fem år och saknar en del fenomen därifrån! /Karin

2009-03-26 @ 20:53:14
URL: http://decemberandbeyond.blogspot.com
Postat av: Sammy Rose

Maja & Josefin: Jag ska föröka plåta mer till er. några speciella önskemål? wallgreens kankse?



Therese, anonym, Maja och Anonym2:

Ja det är så skoj med vardagliga saker fast utomlands. Vi ska till en riktigt välsorterad järnaffär nästa vecka. det gillar jag med. små krokar och skruvar och sånt kul. ska försöka köpa nått till min tvättlina hemma. en liten upphängning eller vinda.



Maja-stina: Ja det är det nog. Var stat har olika regler dock. Förr kunde man inte handla sprit alls på söndagen men nu är det bara stopp på förmiddagen.

Men det var ju inte speciellt länge sedan som systemet i sverige hade stängt både lör och sön. Här säljer ju alla mataffärer sprit, men inte på söndags förmiddagen. kanske för att folk borde vara i kyrkan då. haha, men jag vet inte om det är anledningen.





Karin: Vad roligt med en ny läsare, som dessutom varit i usa. Ibland när vi är hemma i sverige får jag en sån intensiv längtan till usa. det e så inspirerande att vara här. Speciellt de där vardagsgrejerna. Och nu är det ju extra roligt med den nya presidenten. så just nu gillar jag landet extra mycket.

2009-03-26 @ 23:22:26
URL: http://sammyrose.blogg.se/
Postat av: krickelin-krickelin

Håller med. I förrgår var jag inne i en grönsaksaffär som hade flaskor och burkar från hela världen. Jag fick ett enormt habegär och ville köpa soya och thé i alla dess sorter... Stängt på söndagmorgon, då är det tänkt att man ska vila lite från allt party då alltså... (?) ;)

2009-03-27 @ 08:15:28
URL: http://krickelin-krickelin.blogspot.com
Postat av: Claras mamma

Fy vad jag är avundsjuk på er...Ps Clara hälsar till Viola.

2009-03-28 @ 23:03:59
Postat av: fru a

tänk att det är så himla kul med matvaruaffärer utomlands. frankrike är knäckande, jag vill släpa med mig hur mycket crème brûlée på burk som helst...

2009-03-29 @ 22:06:51
URL: http://entillanna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0