Is there any other color?



Idag är det sjukt skönt att bo på landet. Det är så varmt och vackert.
Vissa tycker att det verkar som alldeles för mycket jobb med en trädgård, men vet ni vad? Man bestämmer själv hur mycket man pallar med. Om man vill ha det ordentligt runt sitt hus utan en massa jobb så kan man ju bara ha sin gräsmatta. PUNKT.

Men vi är inte på det viset, vi kan visst leva med lite röra (och det hoppas vi att grannarna klarar av). Vi älskar att starta nya projekt, men är lite slarviga, lämnar grejer ute och ofta färdigställer vi inte ens det vi börjat på.
Jag är hoppull dock, har nämligen märkt att vi blir bättre människor för varje år som går.

Jag tycker inte om att promenera, jag erkänner, jag gör det bara inte. Jag tycker att det är tråkigt och ganska meningslöst. Faktiskt. Men jag älskar att vara ute. Men jag vill ha något att göra när jag är ute. Att stå vid en lekplats medans VIola leker är också trist så in i norden. Därför är det perfekt med trädgård för mig. Jag går ut och så gör jag det som faller mig in. Ikväll har jag pallat upp vårt överblivna virke och lagt presening över det, samtidigt har Viola lekt i sin lekstuga.

Och just det, så har vi spraymålat några hyllor till lekstugan, Viola hjälpte till. Vi var helt prickiga efteråt, men vad gör det när det är rosa.

Translation: I have been outside all night. It is so damn gorgeous today. I really love having a house and a garden.
Always something fun to do. Me and Viola painted the stuff you see above, stuff for her playhouse.
The color Pink, what else?



Kommentarer
Postat av: Hanna

Vilken fin färg! Hade insidan av min badrumsdörr i den innan, underbart!

2009-05-25 @ 19:47:22
URL: http://hannanonien.blogg.se/
Postat av: Therese

Ni är för härliga! Själva är vi ruskigt lata och pullar runt lite i trädgården när lusten faller på! Inga måsten här inte, det är livet alldeles för kort för!

Kram kram ♥

2009-05-25 @ 20:23:15
URL: http://theresehimmer.blogspot.com
Postat av: Cim

Är ruskigt avundsjuk på det där spraymålandet i tid och otid. Det blir ju så grannt!

2009-05-25 @ 20:48:51
Postat av: Carina

Du har väl sett den franska filmen...mitt liv i rosa?



Underbar!

2009-05-25 @ 21:41:45
URL: http://www.infingfunderar.blogspot.com
Postat av: Hildur

Den där rosa påminner om den rosa jag målar med här hemma ikväll. En gammal lampfot i trä som ska få sig en ny kostym. :-) Underbar färg!

2009-05-25 @ 22:08:34
URL: http://fixaodona.blogg,se
Postat av: Heidi

Rosa, den bästa av färger.

Jag vill också ha en lekstuga.

Nu blir jag avis på Viola.

2009-05-26 @ 08:22:53
URL: http://www.husethed.blogspot.com/
Postat av: Heidi

Rosa, den bästa av färger.

Jag vill också ha en lekstuga.

Nu blir jag avis på Viola som får ha så fina hyllor i sin stuga.

2009-05-26 @ 08:23:38
URL: http://www.husethed.blogspot.com/
Postat av: Lycke

Härligt, härligt, vilken lycka att ha en lekstuga med så fina färger i...målning är en av mina favorithobbys, går att göra nästan allting fint med rätt färg..



Kram Lycke

2009-05-26 @ 21:50:17
URL: http://till-vidas-ara.bloggagratis.se
Postat av: Sammy Rose

Hanna: Rosa e snyggt, men det börjar bli lite för poppis. Visst saknar man tiden då man var tvungen att försvara den jämt!



Therese: Du ger alltid så snälla kommentarer. Men vissa måsten finns ju faktiskt. Som t.ex att sätta för ett galler i stuprännan så inte småfåglar trillar ner i röret.



Cim: Jo men jag är ruskigt avundsjuk på dig som har en snickare i familjen!



Carina: nej , men det vill jag gärna.



Hildur: Jag upptäckte att biltema inte har en enda rosa nyans i sitt sortiment!!! helt galet. denna har jens köpt i en sk. street art affär i malmö, de killarna vet vilka färger som gäller!!



Heidi: Go pink go!!



Lycke: Ja du har så rätt. Idag ska jag måla ännu en vägg svart här hemma, kommer bli fint med vår rosa soffa till det.

2009-05-27 @ 07:39:44
URL: http://sammyrose.blogg.se/
Postat av: Tant Grön

Jo det finns grönt oxå, men sen tror jag inte att det finns fler färger, hi, hi!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0