Putting Kafka over your head



Igår sålde jag våra bokhyllor på Blocket. bara så där, helt plötsligt blev vi så trötta på dem.
Det visade sig vara enkelt att bli av med dem. Många, många hörde av sig ang. annonsen.
Men vad ska vi nu göra av alla böckerna? I nuläget ligger de i högar på golvet.
Viola kom på att man kunde bygga fina hus av dem.

Translation: Yesterday we sold our bookshelfs. And as a result we have books all over our floor. Viola came with the crafty idea that she could build small houses for her dolls of them.
I love the way her mind works.




Kommentarer
Postat av: Johanna

Fina hus! Jag vill också ha vita trägolv...

2009-05-24 @ 14:15:11
URL: http://aprillaprill.blogg.se/
Postat av: Persilja

Hej! Gillar verkligen dina bilder. Måste fråga dels vad du har för kamera och om du photoshoppar dem? Är på g att köpa ny kamera och vad passar då bättre än att fråga någon vars bilder man avgudar. ;D

Tack på förhand!

2009-05-25 @ 09:29:42
URL: http://fyrabarnsmamman.bloggagratis.se
Postat av: Jessica

jag tycker att bokhögar på golvet är det finaste som finns.

2009-05-25 @ 17:47:17
URL: http://www.trotsig.blogspot.com
Postat av: Sammy Rose svarar

Johanna: Det får du säkert snart!



Persilja: Det där var ju verkligen snällt sagt! Tack. Jag plåtar med en EOS 5D. Den är jag väldigt nöjd med. Jag är väldigt teknik-o-intresserad och läser aldrig olika kameratester, Men det är egentligen det bästa man kan göra om man ska köpa ny kamera. Foto-tidningen tex deras tester kan man lita på.

Vissa kameror är skitdyra, men kom ihåg: Det är INTE kameran som gör fotografen. Vi har påtat jättemycket kul med vår enkla mobilkamera. Lägg lite tid på att lära dig Photoshop. Det jag alltid gör i efterhand är att ge bilden högre kontrast. Det behövs ALLTID. och detta är inget nytt, långt innan datorer gjorde man sånt i mörkrummet, då använde man ett filter i maskinen nu använder man layers.



Jessica: Ja det har du faktiskt rätt i. Vi har fortfarande inte hittat någon plats för dem, så det blir kanske där de hamnar.

2009-05-27 @ 07:51:54
URL: http://sammyrose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0