Viola´s daycare bag



Violas dagisväska. Fram och tillbaka åker den varje gång Viola ska till dagis. Men sällan, nästa aldrig öppnas den.
Men idag tömde jag den, och detta fann jag:
Ett par använda strumpor.
Hennes favoritkjol.
En varm stickad mössa.
En klocka med fotbollar.
Läppglans som doftar coca cola.
Hårspännen och snoddar.
Något som är vitt och runt ?
En vante.
Väskan finns i shoppen.

Translation: Sometimes we don´t unpack this bag for weeks and weeks. She takes it to daycare and back everytime. But she rarely uses anything in there. So today i emptied it to see, what was in there:
A pair of used socks.
Her favorite skirt.
A warm knitted hat.
A watch with soccer balls.
Coca Cola flavoured lipgloss
Hair ties
Something white and round.
And one mitten



Kommentarer
Postat av: malin

har du frågat henne om tillstånd, tjejrnas väskor brukar vara lite privata ;)



men roligt med en annorlunda dagisväska utan barbie o glitter!



2009-10-07 @ 14:42:56
Postat av: IngenFara

Min son har en rosa tygväska som jag köpte för säkert 10 år sedan och det är samma sak för oss, sällan packas det i eller ur något. Men den är bra att ha som matkasse på väg hem från förskolan.

2009-10-07 @ 15:00:28
URL: http://ingenfarapataket.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0