Jag ska inte frossa i värmen



Nu har vi stängt av värmen i huset. Min nya princip , som ska börja gälla fr.o.m nu är:
"Ifall du kan gå med bara en t-shirt på dig inne utan att frysa har du det för varmt."

Efter denna vinters dryga elräkningar ska vi bli bättre på att spara på vår värme.
Jag har alltid klagat på att mina föräldrar haft det så kallt hemma, nu förstår jag varför.
-Ta på dig en tröja och raggsockor! har varit mammas svar på gnället.

Nästa vinter ska det bli mer ordning på oss, men nu är vintern ettt minne blott och värmen är helt avstängd.

Jag var ute hela dagen igår och mamma kom för att hjälpa till.
Jag röjde och körde till tippen och mamma satte potatis och lök i vårt nya trädgårdsland (som fram tills igår var vår soptipp).

Sen grillade Jens på däcket.
Idag sitter jag här och jobbar.

Translation: I was outside all day yesterday cleaning the garden. Mom came to help.
The weather was amazing.

Today I sit in our kitchen, working.



Kommentarer
Postat av: Tant Grön

Lovely! Raggsockor är dessutom väldigt snyggt ;-)

Postat av: Stina

Det här känns väldigt bekant, både den höga elräkningen och din mammas svar ;-)

//S

2010-04-15 @ 11:21:30
URL: http://stilok.wordpress.com
Postat av: Sofia

Gillar din arbetsplats! Själv sitter jag här med en toarulle (snyter mig heeela tiden) och en 2liters flaska Cola. Ja, och datorn då :)



2010-04-15 @ 12:13:14
Postat av: Cissi

Exakt vad mina föräldrar alltid säger när jag klagar. Pappa muttrar nåt om att jag bor i lägenhet och är bortskämd. Bodde hos dem två veckor i vintras, när vi renoverade badrummet, då höjde dem värmen för att vår lilla bebis inte skulle frysa, och glömde dra ner den igen när vi flytta. Stackars dem när räkningen kom, och stackars mitt samvete. Fina föräldrar!



PS. Jag älskar tröjan jag beställde, tack till tusen!

2010-04-15 @ 12:42:14
Postat av: mette/ungt blod

ha ha vi har samme princip: t-shirt=for varmt!

2010-04-15 @ 15:02:06
URL: http://blog.ungtblod.com
Postat av: Sammy Rose

Tant Grön: Ja snyggt och skönt.

Stina: Ja typsikt för föräldrar tror jag.

Sofia: Krya på dig. Jga har bestämt att nu ska vi inte bli sjuka på 7 månader minst. har fått nog.

Cissi: O nej! Men skönt för lille bebisen. Kul att du gillar tröjan!

Mette: High Five till oss!

2010-04-15 @ 16:21:11
URL: http://sammyrose.blogg.se/
Postat av: Gina Von Amberg

Du är sååå söt J-Lo

2010-04-15 @ 20:36:02
Postat av: Rebecka

Exakt så sa mina föräldrar också. Och när vi köpte huset retade våra kompisar oss och sa: "Bara ni inte blir såna som säger vadå kallt det är väl bara att ta på sig en extra tröja?"

2010-04-15 @ 21:12:59
URL: http://rebeckaahlund.blogspot.com
Postat av: Sammy

Rebecka: å tänk att nu har du kompisar som säger så. Som det kan gå

2010-04-15 @ 21:57:00
Postat av: Emelie

Shit va läskigt, när jag kollade på denna bilden av dig i köket snabbt så var det som att se en smalare variant av mig själv. Yaiks.Läskigt va det också att vi har lika datorer ;)

2010-04-15 @ 22:37:53
URL: http://alaempan.blogspot.com
Postat av: Kicki på havtorndesign.se

Vackra du och finaste hemmet! Precis så är det i Skurup med. Våra vänner från varma malmölägenheter tar med sig raggsockor, inneskor, sjalar när de besöker oss.; )

2010-04-17 @ 16:36:18
URL: http://www.havtorndesign.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0