Superman och annat monster



Så här är det hemma hos oss just nu. Viola springer runt och "tar bilder" iklädd monstermask.
Medan Jens spelar Laurie Andersons Superman på hög volym. Känns konstigt, som o jag är fast i Twilight Zone.
Jag håller på att bli galen, inte av stämmningen men p.g.a att jag inte för mitt liv kan komma på vart jag hörde denna låt senast.
Vet att det var på TV, i ett kort klipp, kanske eller troligtvis nått humorprogram. Kanske ZTV. Kan nån hjälpa mig?
Klippet spelades om och om igen, var kort och så spelades Superman i bakgrunden. Ev. bara en stillbild. Ev en handdocka.
Mer minns jag inte...


Translation: This is what is going on at our house right now. Laurie Anderson´s Superman on the stereo and Viola the monster is photographing it all with an old filmcamera without the film.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Nile city var det! Har försökt leta klippet på youtube men hittar det tyvärr inte. (var två katten gustav-handdockor om jag inte minns helt fel)

2010-04-21 @ 18:17:23
Postat av: Sammy Rose

gaahh Sofia!

Tack. så skönt. handdockor alltså , men inte ztv.



tack.



2010-04-21 @ 18:34:25
URL: http://sammyrose.blogg.se/
Postat av: Emma

haha, ja Nile City är det! Men de får inte publicera det på youtube etc. på grund av musik-rättigheterna och sådär vet jag. Tack för en hemskt inspirerande blogg, har läst ett tag men inte kommenterat nåt tror jag. :)

2010-04-22 @ 00:00:08
Postat av: Hanna

Hahaha vilken härlig bild på fotomonstret!

2010-04-22 @ 09:24:50
URL: http://hannanonien.blogg.se/
Postat av: Sammy Rose

Emma: Nej såklart. Men visst e det frustrerande när man vet att man har det nånstans i huvudet, men kan inte komma på det.



Hanna: ja, det var lika härligt i verkligeheten

2010-04-22 @ 09:27:18
URL: http://sammyrose.blogg.se/
Postat av: minna

Wau, what a monster. I love the pin soffa (is it right word ?)

I love the Carl poster from your shop :)

2010-04-22 @ 14:22:48
URL: http://www.timeoftheaquarius.com
Postat av: Ellen

Hej!



Jag gillar din blogg som har en sån skön stämning och som sticker av från det vanliga bruset! Men jag tänkte inte bara smickra utan också fråga vad ni tycker om plastmattan med runda "pluppar" som syns på sista bilden? Jag funderar lite på den men är lite osäker. Ä den skön att gå på t.ex.? Ha en bra fredag!

2010-04-23 @ 09:51:49
Postat av: Sammy Rose

Hej Ellen! Tack.



När vi flyttade hit drog vi ut alla laminatgolv och hittade fina brädgolv under. Detta gjorde vi i alla rum utom i köket, för där fanns inget brädgolv, tyvärr.



Hittade pluppgolvet efter att vi beskrivit det så här "det som IKEA har på sina kundtoaletter" på matthuset i malmö.

Det var skitdyrt och dessutom hade det lång leveranstid. Medan vi gick runt där i affären hittade Jens vår matta på rulle. Alltså inte rutor som den dyra varianten har. Utan en billigare variant som inte var lika slitstark. Den kostade 150 kr kvm istället för 600 kr kvm.

Vi klippte den direkt.



Många avrodde oss från att köpa detta med orden "måste vara svårt att göra rent" Det tycker jag inte att det är MEN på alla svarta golv syns ju dock allt! det ser egentligen bara rent ut i tio minuter efter avslutad dammsugning.=) iofs städar vi lite oftare tack vare det. Nästa gång vi gör nått i köket lägger vi nog in ett trägolv och målar det vitt som det övriga huset.



Det är jätteskönt att gå på. oHc jag gillar inte klinker som annars är ett alternativ. Vi har det i badrummen och ALLT går sönder när man tappar något på det.



Lycka till

2010-04-23 @ 11:53:38
Postat av: Ellen

Hej!



Tack för svar! Ska kolla på byggvaruhusen här uppe i Stockholm om jag ser nåt. Det där med städningen är knepigt, det är vi ganska kassa på helt enkelt. Men för mig är det ännu viktigare att det är skönt att gå på, så det kanske väger över!



Tjingeling!

2010-04-23 @ 13:10:18
Postat av: Sammy Rose

Hej igen Ellen!



Såklart. Det där med städningen hade inte avskräckt mig heller.

2010-04-23 @ 14:12:26
Postat av: Sarah

Laurie Andersons O Superman är med i ett Nile City-klipp. Med två Garfieldhanddockor som mimar. Lovely låt hur som helst, just den där Twilight Zone-känslan du beskriver!

2010-04-24 @ 10:56:23
Postat av: .girl ferment.

a photographic set within itself

great shot

2010-04-26 @ 13:33:38
URL: http://www.girlferment.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0