Jag älskar DOOL

I snart 15 år har jag kollat på Days oF our lives. 15 år!! Det har varit från och till, men jag kan stolt säga att jag har koll på alla intriger där.
Jag känner till hur folk är besläktade med varandra. Vem som har dött, hur de har dött och hur de ev. har uppstått.

DOOL får mig att skratta mer än något annat TVprogram.
Den här bilden är ett exempel på hur roligt det är:

(och nej jag har inte själv skrivit dit det. De sa verkligen så. Steve har precis fått reda på att han är Steve. Och alla andra i Salem har precis fått reda på att Steve inte dog då, när alla trodde att han gjort det.)



Translation: I Love DOOL. Steve "The Eye patch" has just arrived in Salem.

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Jag jobbade som au pair i USA 1990-1991 och kollade då på Days of our lives varje eftermiddag när dottern i familjen sov middag. Får erkänna att det blev lite vanebildande! Sedan jag kom hem har jag bara sett några avsnitt här och där, men det konstiga är att trots att det har gått så många år så hänger man fortfarande med!



/Anna-Karin

2010-08-23 @ 13:16:50
URL: http://frokengronsblog.blogspot.com
Postat av: Mary

Skrattar högt UNDERBART!!!

2010-08-23 @ 14:03:32
Postat av: alexandra

TV blir inte bättre än så! Så jäkla roligt

2010-08-23 @ 14:21:49
Postat av: Sammy Rose

den bilden är som ett lyckopiller. skrattar varje gång jag ser den.



Anna-Karin: hmmm få ser nu... 90-91... svenska tv3 är fyra år bakom USA. Alltså borde det du såg gått här runt 1994-95.

Det var då jag började titta.

Få se nu.... Carrie, Sami och Austin var ju ungdommar då. Jag ville så gärna att de skulle vara lyckliga. MEN sami lyckades tillslut splittra dem.

Mest genom att droga Austin till minnesförlust och inbilla honom att han var pappa till Will.

Det vet ju alla nu att det är Lucas, men då viste INGEN det. Det skrevs liksom in i manuset efteråt att de varit tillsammans. ALLA tittare var lika förvånade. Men det är ju en del av charmen med Days. Men tror man fattar men så skrivs historien om.

Usch vad jag ogillade sami då. Men nu långt senare är ju faktist carrie och austin ett par igen.



I days är det ju nämligen omöjligt att separera soulmates.



Marlena hade väl precis varit besatt av djävulen då. OCh slängt Stefano av balkongen (vilket ledde till att stefeno vaknade ur koma, med minnesförlust och med (hör och häpna) ett hjärta av GULD. Den elaka hade blivit snäll.)

Marlena blev av med demonen tack vare sin älskade John. Han som då var polis, men med ett förflutet som katolsk präst kunde ju då driva ut demonen. Perfekt. MEN det kommer senare att visa sig att "Father John" bara var en täckmantel.

Han var ju egentligen konsttjuv. HAHAH! det var underbat kul. Men vid marlena-demon-tillfället visste ingen det för John hade blivit hjärntvättad av Stefano till att glömma sitt kriminella förflutna. eller vänta inte hjärntvättad, han hade fått ett chip inopererat i sitt huvud. men det trillar ut sen. typ på nåns bröllop, om jag inte misstar mig.



Stefano blir ju såklart elak igen. SOm man brukar säga i days "once a Dimera always a Dimera."

Då läggar han ner all sin tid på att kidnappa Marlena. Han kallar henne "queen of the night", låser in henne i en guldbur och tvingar henne att klä sig som Aladdin.



å herre gud jag kan "prata" om days i eveigheter...

2010-08-23 @ 15:01:37
URL: http://sammyrose.blogg.se/
Postat av: Simon

Haha jag såg på days ifrån 1997 året det starta i Sverige till 2007. Idag skulle jag inte kunna se ett helt avsnitt så dåligt har det blivit. Vem minns inte när Marlena var besatt av djävulen? Det är barndomsminnen det haha!

2010-08-23 @ 15:17:12
URL: http://retronu.blogg.se/
Postat av: Simon

Eller den bästa storyn var ju när Greta och Austin var i Eden för att Greta skulle göra olika utmaningar för att bevisa att hon klara av att vara en prinsessa!

2010-08-23 @ 15:22:22
URL: http://retronu.blogg.se/
Postat av: Sammy Rose

Simon: Roligt att höra att du har varit en daysare.

Men att säga att Days var bättre förr är som att säga att Brittney Spears hade mer djup i sina sångtexter förr.



Days är precis som det alltid varit. Det är det som är det vinnande konceptet. Ev. har din smak förändrats.

Men visst, Marlena som djävul var klassist. Men Greta och Austin-historien tröttade ut mig. Minns att jag snabbspolade mycket genom den tiden. Även om Austin ser trevlig ut så finns det gränser för hur mycket man orkar se hans överkropp bar.



Jag tycker att tiden med Susan, alltså samma skådis som Kristen, var bland det roligaste jag sett på days.



Och när "rymdfarkosten" landade med Rex och ...vad hon nu hette.



Och Rolf, Stefanos högra hand var ju också underhållande.



Och just nu. LUMI (Sami+lucas) är skitbra. Och britten EJ, som är en världskänd racerförare. Sweet. Han har tillsammans med Kate precis köpt en TVstation, så det kommer garanterat komma mycket underhållning därifrån.



jag tycker du ska återkoppla dig med Salem.

2010-08-23 @ 16:42:45
URL: http://sammyrose.blogg.se/
Postat av: Simon

Haha tyckte just att Greta och Austin grejen var så löjlig att den blev bra.



När days började i Sverige så visades avsnitten ifrån 1993 när Carly blev levande begravd av Vivian den var också en favorit. Susan grejen var också bra. Rex syster heter Cassie och den storyn var jättebra men efter att salem stalkern döda massa fast dom inte dog var bara för mycket.

Kanske blir att kolla imorgon då :P

2010-08-23 @ 18:08:30
URL: http://retronu.blogg.se/
Postat av: AK

Jenny, om du have tittat på alla avsnitten hade det tagit över ett halv år.

2010-08-23 @ 18:58:00
Postat av: ANNA

Kan bara hålla med! Få saker som är så kul på TV som DOOL, älskar introt och att de alltid har så knasiga sjukdomar som Mad jungle disease eller att alltid finns någon som vill komma i mellan två personer som är kära; typ Sami...

Det är nästan så man längtar till nästa gång man är sjuk och bara får ligga framför TV:n och njuta av detta mästerverk.

2010-08-23 @ 19:33:17
Postat av: Anna-Karin

Skrattar högt när jag läser din resumé, - precis så var det ju!



/Anna-Karin

2010-08-23 @ 19:50:16
URL: http://frokengronsblog.blogspot.com
Postat av: Sammy Rose

Simon: VIVIAN! henne hade jag glömt. Blev hon tillsammans med sin butler tillslut. eller hur var det nu? Ivan, hette han. Vi borde ha en live-chat-grej medan vi tittar på avsnitten.



AK: ett trevligt halvår.



Anna: jag spelar in när jag inte kan titta live.



Anna -Karin: E det sant!? gud vad roligt att jag prickade in rätt "era". som sagt jag kan days.

2010-08-23 @ 20:54:45
URL: http://sammyrose.blogg.se/
Postat av: malin

haha ja verkligen underhållande. men SEGT!

2010-08-24 @ 00:02:04
URL: http://ilovepeggy.blogspot.com
Postat av: A

Jag delar din kärlek för Days! Har också kollat i ca 15 år tror jag. Ett tag gick det 12.50 minns jag och det var ett magiskt klockslag för mig, oavsett om jag var vid en TV eller ej. Även när jag satt på en tråkig lektion kändes det bra att ett Days-avsnitt rullade nånstans.

2010-08-24 @ 00:57:35
Postat av: Lady Thirty

haha.

jag har inte sett programmet på väääldigt länge, men förut så såg jag det så fort jag var ledig :)

2010-08-24 @ 07:45:24
URL: http://ladythirty.blogspot.com
Postat av: Klara

hihi, jag har aldrig sett det, men när jag läst dehär beskrivningarna blir jag nästan lite sugen! Låter helt galet ju! :)

2010-08-24 @ 12:46:01
URL: http://klaralykke.blogg.se/
Postat av: AnnaA

Själv var jag barnflicka i USA 89/90 och mamman i familjen fick mig att titta på den serien. Hon hade kollat sen hon gick på college. Vi tillbringade lunchen framför teven. Minnen!

Har inte haft nån bra koll på den sen dess...

2010-08-24 @ 17:06:02
URL: http://effy.wordpress.com
Postat av: Simon

Nej hon blev väl aldrig tillsammans med han? Dom sa typ bara att dom skulle resa världen runt. Vivian och Carly är faktiskt tillbaka i Salem kolla in USA avsnitten :) Jag såg på days idag haha faktiskt bra ju, nu blir det att följa det! Bara så du vet så finns en svensk hemsida till serien www.days.nu där du kan se på avsnitten och prata med andra days galningar!

2010-08-24 @ 17:57:50
URL: http://retronu.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hahaha en härlig identitetskris. En kille i min klass fick via en klasslista i nian veta att han hette Karl-Anders och inte bara Karl, som han alltid trott. Han fick gå hem och fråga sina föräldrar som sa att jodå, så var fallet. Fortfarande kul ca 15 år senare...

2010-08-25 @ 22:10:43
URL: http://hannanonien.blogg.se/
Postat av: malin

Jag har faktiskt aldrig sett Days of our lives, jag tillhör Glamour-lägret i stället, jag har tittat till och från sedan jag flyttade hemifrån 1992. Och för det mesta hänger man med där också, trots att det kan gå länge mellan avsnittena för mig. Men faktiskt - jag har kollat lite nu, en ny säsong har börjat, och det är så många nya personer, och så många nya konstellationer, och små barn är plötsligt vuxna, och för en gångs skull är jag helt vilse... Men en av mina favoritpersoner, Amber, ska komma tillbaka såg jag - då kan man alltid räkna med dubbelt så mycket drama. Fantastiskt!

2010-08-28 @ 08:52:29
URL: http://mildamalin.blogg.se/
Postat av: Sammy Rose

Malin! Jaa!! SORAS (Soap Opera Rapid Aging Syndrome) är en spännande ingridiens i såpvärlden.



Den enda som åldrats rätt (I DOOL) från barn till vuxen är Will. han var barn länge... mest för att det tog så lång tid att klura ut vems hans far var.



Glamour r en riktig höjdare med. Har kollat från och till. Men jag har inte ritkgit plats för två såpor i mitt liv. så det blir sällan att jag ser det.

2010-08-28 @ 17:28:53
URL: http://sammyrose.blogg.se/
Postat av: christin

Så FANTASTISKT att hitta ett annat DOOL fans!

2010-08-31 @ 10:21:30
URL: http://harts.blogg.se/
Postat av: Petra

den serien är underbar! men om du har sjuan borde du kolla in pedros ande, som är en 'spansk' version fast 1000 gånger värre! värt att kolla in

2010-10-28 @ 13:14:23
URL: http://tvtown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0