Viola´s words

Viola är väldigt bra på att göra sig förstådd.
Ifall hon inte är säker på orden drar hon till med något som ligger nära till hands.
Här har vi några "felsägningar" som jag tycker är så pass bra att jag själv börjat använda dem.



"Mina föräldrar är inte gifta, de är zombies" . Behöver inte förklaras, alla fattar. visst?



Woody heter inte woody här hemma utan JR (som Ewing från Dallas)
Namnet JR har Viola även gett musikgenren Country.

När mormor åkte med i bilen sist skruvade Viola upp radion och sa till henne:
"Mormor bara så du vet här spelas det ingen JR-musik, här spelas Hiphop"



Denna har vi inte riktigt fått grepp om. Men det hela handlar om att Viola hört en saga om en gris som fått på käften. Hon berättar:
"Han slog honom mitt på djävulen." Dvs näsan.
Men jag tror att det egentligen är Näven som hon menar.




Translation: You know how kids say the funniest things. Viola is no exception..

In Sweden we have a great word for couples who live together without beeing married. It´s "Sambo".
Viola has beeing telling people that her parents are not married they are Zombies.

Instead of calling Woody Woody she calls him JR (as in Ewing from Dallas).  That is also what she calls the music genre Country. She says "I don´t want to listen to that JR-music.

And the last one does not do well translated. In short she calls a fist= a devil.



Kommentarer
Postat av: Karolin

Underbart. Speciellt den första :)

2010-08-30 @ 19:59:14
URL: http://cutethoughts.blogg.se/
Postat av: em

fab!

2010-08-30 @ 20:22:32
Postat av: Anonym

oooh scarey, but funny, as we say in English...

'out of the mouths of babes'

Children can be soo sweet and funny.

When I was teaching one of children to count in french un, deux, trois,........11, 12, onze, douze

they used to say orange, juice LOL!

LOVE PEACE enJOY

2010-08-30 @ 20:43:58
Postat av: Tant Grön

Kids say the darndest things :-) Gu vilka härliga ord hon har hittat. Jag har alltid tyckt att sambos är lite svårt att säga, inte riktigt gillat det så jag tackar Viola för zombies. TACK!

2010-08-30 @ 21:23:49
URL: http://ihuvudetpatantgron.bloggplatsen.se
Postat av: Anna-Karin

Verbal tös det där! - Blivande författare, månne? Eller svensklärare! =)

2010-08-30 @ 21:39:25
URL: http://frokengronsblog.blogspot.com
Postat av: Mary

Wow, shit!!! Läskigt!!!

2010-08-31 @ 10:15:30
Postat av: Sofia

Solklart :)



Gillar att jag numer kan titulera mig zombie istället för det småtrista sambo!

2010-08-31 @ 10:55:38
Postat av: Hanna

Underbart! Zombies, klockrent!

2010-08-31 @ 22:34:16
URL: http://hannanonien.blogg.se/
Postat av: Dita

Haha! Det är ju alldeles underbart när barn använder sina egna uttryck.

2010-09-01 @ 10:50:27
URL: http://dita.blogg.se/
Postat av: Lina

Nu kommer jag gå runt resten av dagen med ett leende. :)

2010-09-02 @ 08:38:24
URL: http://esteterier.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0