Counting birds

Helgen som alla väntat på.
Fågelsverige sitter inne idag och räknar fåglarna i sin trädgård.

Det är som vanligt SOF som anordnar och alla med en fågelmatare utanför fönstret är inbjudna.
Och som vanligt är jag delaktig.
Jag har fyllt fågelmatarna, ställt fram kikaren och fågelboken.

Bilden nedan är från förra året. Då hade vi tur, som ni ser.
Många ovanliga fåglar den dagen. Ingen snö dock.

Läs mer här!



Translation: This weekend is a big "count the birds in your garden-weekend" in Sweden.
Since I love small birds I always participate in this event, that takes place once a year.

I have filled our birdfeeders to the top.
So all weekend I will sit in the window, with my binoculars and with a bird book and pen in my hand.
The photo above is from last year, and as you can see we were quite lucky that day and had lots of strange birds in our garden. Viola stood still for a long time before they started to eat from her hand.
Just like snow-white.



Kommentarer
Postat av: Alexandra

vad söta ni är!

2010-01-30 @ 13:44:37
Postat av: jenny

Du Jenny, jag bara måste fråga dig en sak. Det är så att någon har snott min bild ( och den var inte ens speciell) för att använda den som annons i en tidning. Utan att fråga mig. Så du kan nog förstå att jag är ganska irriterad. Får man verkligen göra så?



kram

2010-01-30 @ 13:51:13
URL: http://jennyk.blogg.se/
Postat av: Teres

Så sjukt fin bild, du är ju ett geni.

2010-02-02 @ 13:09:48
URL: http://minabestyr.blogspot.com
Postat av: kristin

vilken underbar glädjande bild! tack för dagens bredaste leende.

2010-02-02 @ 13:40:12
URL: http://kristinsfoton.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0