Nu ska jag börja sticka



Bara en gång i mitt liv har jag avslutat ett stickprojekt. Jag har startat många men bara en gång avslutat.
Det var denna halsduk.
Men igår började jag på en väst till Frank, ni ser den på framsidan av boken, den randiga.

Målet är att sticka minst fem grejer ur denna bok. En klänning till Viola till sommaren, och ett par basplagg till Frank och om jag blir duktigt på att sticka så ska jag försöka mig på den röda kappan och hatten.

Jag köpte garnnystan på Stof och stil. 10 stycken för 20 kr st. Till Lilla Franks väst räcker det tydligen med ett.
20 kr per plagg alltså. Herre Gud så billigt. Jag skulle kunna bli lika galen som han "brödbakar-mannen" var det i Nilecity? Först var han väl kaminmannen. Det fanns en tid då jag verkligen skrattade åt ironi. Nu är det inte riktigt lika kul.





Translation: I have decided to start knitting.
I have up until now only completed ONE knitting project.
But things are going to change.
Yesterday I started making a vest for Frank. The striped one on the cover of the book. But without the stripes.

Kommentarer
Postat av: frippe

hör av dig om du vill ha "ritningen" för en turkos tröja

2010-03-22 @ 13:43:52
Postat av: sara

finns väst i storlek 2-3 åring? blev sugen!

2010-03-23 @ 08:29:10
URL: http://happysilly.blogspot.com
Postat av: anja

jag fick oxå stick/virksuget för ngn månad sedan. (bebissyndrom?) är precis likadan, dålig på att slutföra stickprojekt. MEN det är det som är så tacksamt med bebisplagg, det går snabbt.



SÄrkilt västar är ett bra plagg. jag har fått ihop tre nu,. vill liksom inte göra ngt annat. och bra plagg oxå, värmer där det är viktigt och man behöver inte knöla och korva med ärmar.



Det blir så fint när man stickar, men det är så kul att virka. Det bästa med virkning tycker jag är att man kan improvisera fram utan mönster, vilket oxå passar min otålighet. och att virka stolpar, det går så snabbt framåt!



några bebishjälmar har dock stickat. ungefär på samma nivå, lätt. kul att göra.



lycka till!

2010-03-23 @ 08:31:17
URL: http://anjaimoskva.blogspot.com
Postat av: Sammy

Frippe: finns inte tröjan kvar?



SAra:den finns upp till 12 mån bara. Men jag antar att man kan improvisera fram ett större mönster. jag skickar det gärna til dig. Dessutom har jag tänkt maila dig i felra veckor nu. jag såg din väns hem i elle(?) och blev så förtjust i tavlan du gjort till henne. kysstavlan. Finns den att köpa.



Anja: vilken härlig och uppmuntrande kommentar!

Jag har heller inget tålamod och börjar ofta på saker som är för stora och svåra. detta känns faktiskt greppbart. och du skriver att du gjort flera st. härligt.

nu ska jag fortsätta.

2010-03-23 @ 10:02:59
URL: http://sammyrose.blogg.se/
Postat av: Agnes

vilken söt väst!!akta dig för det där med stickning!;-)min mamma har blivit alldeles beroende...=)

2010-03-27 @ 19:47:36
URL: http://photodemoi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0