Klädutmaningen



Minns ni för länge sedan? då när jag gått och inbillat mig att jag skulle bli en grym stickerska. Då började jag på en väst till Frank.
Första gången jag började på den blev den för lös.
Andra gången bestämde jag mig för att den inte skulle vara randig utan enfärgad.
Tredje gången bestämde jag mig för att den ändå skulle vara randig. "Roligare att sticka då" sa jag som om jag visste vad jag pratade om.
Fjärde gången kom jag riktigt långt bara för att upptäcka att Frank vuxit en del sedan jag börjat och att västen nu skulle bli för liten.
Jag stack med sticket till mamma som fick göra klart det.

Hur som helst. Om man nu kan sticka så är det ju otroligt praktiskt till så här små barn. Det går ju knappt åt nått garn så det blir både billigt, mysigt och förhoppningsvis snyggt.
Och påtal om kläder....

Journalisten Alexandra Malmqvist Olsson, borta på "Försök att inte se så snygg ut" ,har dragit igång "Klädutmaningen" igen. Det hela går ut på att rannsaka sin egen konsumtion och garderob.

Alexandra ska:
1. Inte köpa något nytt.
2. Gräva sig djupare in i garderoben.
3. Använda alla kläder minst en gång.
4. Undvika de nyköpa kläderna.
5. Om man absolut behöver något nytt ska man först se om man kan låna, byta eller köpa begagnat.

Gå dit och läs mer!


Frank visar här ovan att begagnat är snyggast med mössa från Emmaus och loppiströja. Loppiströjan har vi förövrigt fått av Kicki vars barn också haft den. Fotöljen Frasse sitter i är också begagnad, men inte kudden den är från fina Elisabeth på Fine Little Shop.

Translation: Long Swedish text, short translation. Sorry. Frank is wearing second hand clothes today. And a vest knitted by my mother.

Kommentarer
Postat av: kristin

Åh, den där kudden suktar jag efter. Jättesnygg.

2010-11-03 @ 12:33:34
URL: http://krickelin-krickelin.blogspot.com
Postat av: MUS

hej cute! :)

2010-11-07 @ 13:33:31
URL: http://mushandmade.blogspot.com/
Postat av: Ulrica

Vintagestil är riktigt fint. Har startat för 4 månaders sedan en liten butik i Göteborg. www.100y.se

Genuina barnkläder i gammaldags stil nytillverkade. Inte så mycket retro utan mer 40-50 tal. Och mängder med Astrid Lindgren kläder.

2012-04-27 @ 17:32:30
URL: http://www.100y.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0