Vid bokföringsbordet



Kvartalsbokföring igen. Örk. Det e så tråkigt. Det är det som upptagit min tid de senaste dagarna. Det och Tradera. Jag har länge varit Blocket-beroende, men Tradera har nu tagit dess plats. Man kan fynda otroligt mycket där. En kavaj till Viola (för 1 kr!) byxor och overall till Frank. Vinterkängor till Viola. Och ett par fodrade näbbstövlar till mig.

Jens menar att man inte kan säga att man "vunnit " något på tradera. Men det säger jag iallafall.
"Hurra!! Jag vann!!" Ropar jag från bokföringsbordet då och då.

Translation: Swedish Ebay is called Tradera. I have been bidding and winning stuff there lately. (Jens says I can´t say that I won something there since I pay for it)
Also it is book-keeping week this week. Three months at a time. So right now I should be organizing receipt but instead I am blogging.

Kommentarer
Postat av: Fröken Grön

Ja, att shoppa loss på Tradera låter ju onekligen MYCKET trevligare än bokföring... - Kanske du kan förena de två och "smussla" in några inrop som förbrukningsmaterial eller så!

Må så gott i höstrusket!

/Anna-Karin

2010-11-03 @ 11:22:40
URL: http://frokengronsblog.blogspot.com
Postat av: Emma

Oooh! Kan du inte visa dina fynd sen när dom dimper ner i brevlådan? Vore skoj att se!



Jag har länge varit tradera-beroende. Där ropar jag in ALLT. Porslin, knappar, kläder, barnkläder, böcker, ... det mesta.



tack för en underbar blogg!

kram

2010-11-03 @ 11:23:53
Postat av: Josefin

Jag tycker din bokföringsboksbelysning/taklampor ser hemskt fina ut! Jag letar efter något liknande! Var har införskaffat dom?



Tack för en grym blogg, fantastiskt inspirerande och dina barn är så underbart söta!



Josefin

2010-11-03 @ 16:44:29
Postat av: Kicki

Underbar bild! Allt är så vackert!!

2010-11-03 @ 19:26:55
URL: http://www.havtorndesign.se
Postat av: Cissi

Haha! En kommentar som kunde varit saxad från mitt förhållande. Det var ju ingen vinst, du får ju fortfarande betala, mumlar han. Och jag tjoar runt!



Tycker dock att fynden är svårarenu, på vissa grejer trissas ju priserna upp sjukt.



2010-11-03 @ 20:31:10
Postat av: Petra

Och vilket bokföringbord sen, Lila! Inte alla som har ett sådant ;)

2010-11-03 @ 21:42:27
URL: http://petraeleonora.blogspot.com/
Postat av: Fia

Tänk på att tvätta kläderna så fort du får dem innanför dörren, själv har jag fått hem skadedjur via Tradera. Jag bor nu hemma hos mina föräldrar ett par veckor på grund av det.

2010-11-04 @ 20:30:03
Postat av: märta

ser att bordet fått en ny färg! tjusigt!

men jag tyckte visserligen om den förra färgen väldigt mycket.

kram

2010-11-06 @ 09:06:18
URL: http://martamydear.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Haha, jag avbröt precis mitt ebayande för att kolla in på din blogg så det känns som att jag inte BARA sitter och bjuder på grejer. Vi har inte plats för en sak till dessutom.

Och: Vilken stilig hund ni har på väggen!

2010-11-11 @ 10:17:05
URL: http://www.hawkandweasel.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0