Cat For Sale

475052-68

Idag bjuder jag på ett foto jag tog i Nebraska i sommras. Vi var slut på blöjor, jag körde ner till HyVee för att fylla på lagret. Tog småvägarna dit, in i bostadsområdena. Block efter block. Plötsligt ser jag uppe på trottoaren , som är infälld i gräsmattan, en ung kille på en stol med en katt i famnen. Bredvid stolen, en skylt; "Cat For Sale" Jag borde stannat , jag borde frågat, men jag körde bara vidare, besviken över min feghet. Detta är en av anledningar till min kärlek till USA, bara där händer sånna här saker, det är verkligen som en film. Och film det älskar jag ju. Inspirerad av denna händelse tog jag denna bild senare samma dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0