Frank del 6

Morgon igen och jag inser att vi faktiskt är samma personer som innan.
När vi först fick reda på att något var fel, så trodde jag att allt i mitt liv skulle försämras, inget skulle bli som vanligt igen. Jag skulle aldrig skratta, vilja jobba , blogga eller åka till IKEA. Inte heller palla med att tvätta eller diska.
Men så är det inte. Vi längtar båda hem till just de där vardagsgrejerna. Jens vill t.ex. hem för att fylla på pellets och elda i kaminen. Och jag kan verkligen tänka mig en utflyckt till IKEA. Vi behöver faktiskt sängkläder till Franks spjälsäng. Tror dock att det kan bli svårt att övertala Jens att "stop by" IKEA, på vår väg hem.

Om en liten stund ska Franks huvud undersökas. Då bestäms det ifall operationen ska göras nu i veckan, eller låta sig vänta.
Ifall det är stabilt har vi allt att vinna på att vänta med operationen, det är bra om han hinner växa sig starkare innan den. Samtidigt hade det ju varit skönt att ha den avklarad. Men vi får se.




Tecken på att vi fortfarande är vi: Vi diskar aldrig direkt efter oss. Låter det nästan alltid stå kvar till dagen därpå.



Vi skrattar fortfarande av att titta på Ricky Gervais. Ofta skrattar jag och Jens på samma ställe i filmen och vill se om samma scener. Det gillar jag. Nu när jag skrattar känner jag av snittet i min mage, men det är det verkligen värt.



Och så skrattar vi åt Larry David med, även här när han spelar "Boris"som hatar livet, i Woody Allens film "What ever works" som vi såg igår. En annan sak som tyder på att vi är samma är att Jens inte kan hålla sig vaken till någon film, inte ens när de är så bra som denna var.



Våra strumpor beter sig också som vanligt. De lyckas alltid slarva bort sina makar.
T.o.m här där vi bara har med oss några enstaka par.



När jag var liten lekte jag länge med Barbie, i smyg. Jag tyckte det var så roligt att inreda hennes hus. Jag har sedan dess alltid varit på jakt efter grejer i vardagen som hade funkat i Barbies inredning. Bästa exemplet är "After Eights" choklad-fickor som går att använda som exklusiva shoppingkassar till Barbie. Alla vet ju att Barbie gillar att shoppa. Och här på sjukhuset har jag hittat jättefina förvaringsburkar till hennes kök, nämligen våra pillerburkar. Snyggt med ordning och reda ala Granit även hos Barbie.



Frank del 1
Frank del 2
Frank del 3
Frank del 4




Translation: We are still at the hospital with Frank. He has surgery next week, and hopefully we will be back home with him later next week. He has had some problems and we don´t know if or how it will effect him in the future,  we just don´t know. And we have to deal with not knowing and taking one day at a time. It is hard of course, but we feel blessed to have him in our lifes.

I have decided to blog about our stay here, it makes me feel good, but the translation-part takes to much energy at the moment so I will only write in Swedish for a while.

Bare with me.

Kommentarer
Postat av: frippe

jenny

allt är som vanligt här ute, jag var på ikea igår, och det jag skulle ha var såklart slut! åkte hem med två påsar köttbullar. tänker på er! och fantiserar om firmafester, kick off's osv!

2010-01-11 @ 11:19:01
Postat av: Tant Grön

Härligt att läsa att livet fortsätter... Min man kan inte heller hålla sig vaken när vi ser på film :-)

Postat av: Mette

Sjovt at finde ud af hvilke hverdagsting som definerer hvem man er! Og dejligt at mærke man stadig er sig selv. Det skulle jeg også opdage da jeg blev mor -kunne man være mor og samtidig sig selv? Jep! Man vil altid finde sig selv igen!

2010-01-11 @ 12:08:37
URL: http://Blog.ungtblod.com
Postat av: Lisa

Det är så fint att ni vill dela med er av det här! Tänker på er och hoppas att Frank får komma hem snart. Kram L

2010-01-11 @ 12:29:51
URL: http://lisawikstrand.com/blog
Postat av: Helena

älskar hur du skriver! älskar att "ni är samma". Det är så fint! Jag blir så inspirerad av er!

2010-01-11 @ 12:46:38
URL: http://komketchup.blogspot.com
Postat av: sofie

Hej,



Jag har aldrig varit inne på den här bloggen innan men gråter nu floder. Jag förstår er rädsla och er kärlek. Min son hade också svårigheter när han kom till världen men nu mår han bra och vi mår bra. På onsdag fyller han två år och det är full fart.

Fortsätt tänka ljus och ni får ljus tillbaka.

Kramar!

2010-01-11 @ 13:03:19
Postat av: •lotta på solrum•

va fint att ni är slarvigare och gladare!

sånt är så bra.

ta hand om er alla.

kram!

2010-01-11 @ 13:51:09
URL: http://solrum.blogspot.com
Postat av: märta

så fint att få läsa hur det går för er.

jag är tillbaka i skolbänken och vardagen är lite mer grå utan mina favorit skårbybor.

jag tänker mycket på er och er söta frank. kan inte sluta titta på bilden när jens håller honom och man ser hans enorma mörka ögon.

stor kramar från mig och mamma!!

2010-01-11 @ 14:02:29
URL: http://martamydear.blogg.se/
Postat av: Anonym

skratt og oppdage at man er den samme.. jeg blir glad av å lese...:) Barbieinnredning fikk fram minner hos meg også, tenkte og tenker helt likt som deg.

Ord og bilder du skriver og 'fotar' nå, dere kommer sikkert til å sette veldig pris på det i framtiden, når dere kommer i A4livet igjen (uansett hva A4 vil si), og vil se tilbake på denne tiden. Angrer at jeg ikke har gjort det samme ved mine intense dager/uker i livet. kram, e<3

2010-01-11 @ 14:16:38
Postat av: Malin Lernmark

Hej på er och grattis till lilla underverket! Hoppas att ni snart hämtar er från den omtumlande starten som tvåbarnsföräldrar och att det ska gå bra för Frank och ev framtida operationer. Som vanligt är det fantastiskt fina bilder och kloka ord du bjuder på, Jenny.



Kramar från Malin på Diggan (ett tag till i a f ;o)

2010-01-11 @ 15:25:20
Postat av: Kicki

Hej du!

Härligt med hemfärd! Jag har en del fina sängkläder som väntar på ny sovpartner. De är Franks om ni vill. Mått?

Kram!

2010-01-11 @ 18:27:23
URL: http://www.havtorndeisgn.blogsp,ot.com
Postat av: Doredoris

Vill bara säga att du är störtskön! KRAM

2010-01-11 @ 18:36:15
URL: http://doredoris.blogg.se/
Postat av: Therese

Klart att ni bara kan vara coola härliga familjen, den har ju "bara" utökats med en ny cooling!

Kram till er alla fyra

2010-01-11 @ 19:39:49
URL: http://theresehimmer.blogspot.com
Postat av: erika

hej! vill bara säga att ni är så starka och fina ihop och sen kan jag tipsa om att såna där näsdroppsflaskor som man fick näsdroppar ur när man va liten är också bra barbie-tillbehör, man har ju smyglekt en del :-)

2010-01-13 @ 12:20:17
URL: http://poppelstore.se/blogg
Postat av: Maria

Hej!

Detta är första gången jag läser din blogg, och jag är just nu strängt upptagen med att läsa ikapp bakåt om Frank. Hoppas att allt går bra för er!



Ang after eight-papprerna måste jag bara säga att det var en riktig aha-upplevelse. När jag var liten sparade jag alltid de där för jag tänkte att NÅGOT måste man ju kunna använda dem till när man leker. Men jag kom aldrig på något bra. Shoppingväska var riktigt smart, ska föra denna visdom vidare till min dotter och min son när de börjar leka med barbie.

2010-01-20 @ 20:42:09
URL: http://adoxa.blogg.se/
Postat av: socksavers

Hej hej,



Läste att du också har problem med borttappade strumpor. Vi är ett UF (ung företagande) företag som har lösningen för dig, kolla in vår blogg om du är intreserad!



Socksavers UF!

2010-01-20 @ 21:41:55
URL: http://socksaversuf.blogg.se/
Postat av: caroline

jenny!

visste inte detta om frank, trots att jag följt både sammy rose och dos family ett bra tag. dagens inlägg på dos family fick mig att hitta hit. jag är så glad att det gått så bra med frank! fina ungar du har!



och på tal om annat måste jag bara berätta att jag och min syster också var helförtjusta i after eight-påsarna när vi var små o lekte med barbie. de var ju perfekta som bajspåsar, till barbies hund. de är ju svarta!



stor kram till dig för att du är grym och fin och har en underbar familj!

2012-04-10 @ 23:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0